Vraag

problemen met een vriend

  • 7 July 2019
  • 1 reactie
  • 34 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
oke ik heb dus een vriend. Deze is enorm veel gepest in zijn jaren op de basisschool. Dit kwam omdat hij pittig dun was en is en hij een beetje een gestoorde zou moeten zijn. Ik zie dit helemaal niet in hem terug. Maar goed, op de middelbare school verloor hij zijn oma en beste vriend allebei aan kanker. Nu is het zo dat zijn vertrouwen hierdoor flink achteruit is gegaan en hij heel vaak tegen me zegt dat hij niets waard is. Maar ik zie dit anders maar op een of andere manier wit hij me niet geloven. Ik ben gewoon bang dat hij altijd zo zou blijven denken en ik weet ook niet hoe ik hem op andere ideeën over zichzelf krijg. Daarnaast heb ik zelf ook problemen thuis en als er dan wat met mij is klapt hij dicht over zichzelf. Ik zie wel dat er veel emoties bij hem vastzitten die hij niet los wil laten. Tuurlijk heb ik hier begrip voor maar ergens wil ik gewoon dat het goed met hem gaat.
kan iemand me hierbij helpen want ik heb geen idee hoe ik hem toch op andere ideeën over zichzelf moet brengen.
alvast bedankt

1 reactie

Hey,

Het is goed dat je altijd klaar voor hem staat. Blijf dat ook doen en zeg dat tegen hem: dat hij altijd terecht kan bij je. Misschien wordt hij zo vrolijker en jullie vriendschap krijgt een boost.

Groetjes,

Geen_Naam

Reageer