Vraag

Problemen en de politie bied geen hulp. Wat nu?

  • 27 November 2022
  • 4 reacties
  • 73 Bekeken

Badge

Ik had iemand in het echt leren kennen waar ik een klik mee had, die klik was zo dat hij na een tijd mijn vrienden en huidige vriend leerde kennen. Ik en mijn vriend zijn nu  ongeveer 15 maanden samen, wonen samen. Het gaat goed, tussen ons dan.  Sinds m'n vriend en die jongen die ik leerde kennen contact hebben werden ze closer en closer, ze maakte plannen voor in de toekomst en dat soort dingen. Tot ongeveer 3 maanden terug. 

Mijn vriend begon zich anders te gedragen, het was maar de vraag hoe hij thuis kwam uit zn werk. De ene keer was hij vrolijk en kwam hij gewoon thuis met een"hey schat"  de andere keer komt ie boos binnen en gaat ie bij me zitten en barst ie in tranen uit en als het echt mis is komt ie thuis en gaat ie rechtstreeks naar slaapkamer en komt daar alles eruit. Ik heb dit 2 weken aangekeken  want eerst dacht ik "iedereen heeft wel mindere periodes" tot dat dit langer dan 2 weken aan hield.  17-08-22 hij kwam heel kwaad en huilend thuis van werk, hij ging rechtstreeks naar boven en daar barste hij uit. Ik ben naar hem gegaan en vroeg wat er was, hij kon weinig uitbrengen dus hij gaf mij zijn telefoon, ik kreeg toestemming om erin te kijken. 

Ik las van alles wat niet schokkend was, terwijl ik bij de personen begonnen was waarvan ik had verwacht die hebben hier mee te maken. tot dat ik bij de chat kwam tussen hem en die jongen die ik heb leren kennen. en hij was het, hij en de bendes die hij leid zijn m'n vriend aan het bedreigen, de reden daarvoor is onbekend voor ons. De bedreigingen zijn echt enorm heftig en er duiden zelfs berichtjes die zeggen dat ze m'n vriend willen vermoorden.  Er stond nog veel meer schokkends in, ik ben me echt rot geschrokken van wat er gestuurd werd. Na dat ik het gelezen had ging mn vriend douchen, en het is voor ons normaal om gewoon de badkamer in te lopen als iemand douche en hij wou graag dat ik bleef, dus dat deed ik.

Hij kleedde zich uit en stapte onder de douche  en wat ik bij hem zag brak me hij is enorm afgevallen en beschadigd zichzelf hierdoor.  Toen hij klaar was met douchen heb ik een goed gesprek met hem gehad wat er nou precies is etcetera,  en tijdens dat gesprek kwam er nog veel meer uit, onder andere dat hij amper eet, zich snijd en aan de dood denkt.  Wat er ook uit is gekomen is de afspraak dat we elkaar onze inloggen gegevens hebben gegeven, dus hij kan in mijn snap, ik in de zijne etc, wat een hele slimme keuze was.

We hebben dus de toestemming om op elkaars socials te zitten, wat ik in m'n pauze op school een keer deed uit bezorgdheid. Op dat moment zat mijn gevoel raak, hij had weer enorm veel heftige bedreigingen, die waren zo heftig, dat ik mijn school die dag heb laten vallen, en de politie heb gebeld. Wat me enorm verbaasd heeft.  De politie hoort mensen toch te helpen?? Ik bel 112, leg huilend uit wat er is en zeggen ze, wij kunnen niks doen.  Wat ik nog wel kreeg was een "misdaadlijn" telefoon nummer. dat heb ik nu 3x gebeld en al wel 15 anonieme meldingen gedaan. Maar er wordt niks mee gedaan, wat kan ik nu doen als de politie zegt niks te kunnen. Moet ik bang blijven en wachten tot ze mn vriend opzoeken en afmaken, of wachten tot hijzelf zegt ik stop ermee?? Ik Weet het niet ik ben zo bang ik wil hem echt niet kwijt, hij lijd er enorm onder, k lijd eronder onze relatie gek genoeg niet, maar wat kunnen we want dit gaat hoe dan ook een keer het leven van mn vriend kosten, of hij daar zelf voor kist of hij omgelegd wordt weet ik niet maar ik ben zo bang, is er andere hulp dan politie of die misdaadlijn, want ze maken er geen werk van..

 

 


4 reacties

Reputatie 2
Badge

Ga een gesprekje met hem aan, laat zien dat je om hem geeft en graag wilt dat hij weer beter word. 

Jij kan natuurlijk er niks aan doen dat hij bedreigt word door een groepje jongens, hij wel. Ik snap dat het eng is om het voor jezelf op te nemen als je word bedreigt, als hij het niet durf, kan je altijd naar de politie gaan.

Met het eten heb ik een paar kleine tips. Is het al lang zo? Als het lang zo is, hele kleine stapjes nemen, eet anders samen met hem? Vraag wat hij fijn vind. 

Ga ook een  gesprek met hem aan over het zelf beschadigen. Je kan altijd de app ‘i am sober’ downloaden. Het is een app waar je kan bijhouden hoeveel dagen, maanden, jaren, je clean bent geweest. Je kan ook alle spullen waarmee hij zichzelf kan beschadigen een beetje uit zijn buurt halen.

 

Dit zijn best lastige tips om mee te beginnen en dit helpt natuurlijk niet voor iedereen. Om te beginnen, ga een gesprekje met hem aan, praat met hem en laat zien dat je van hem houd. En hou er vooral rekening mee wat hij fijn vind, vraag wat hij fijn vind etc. :) 

Ik hoop dat het snel beter gaat!!

Reputatie 3
Badge +2

Hi @NoNiempje, 

Ik lees dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Sterkte en groetjes Finn,

De Kindertelefoon

Badge

@XjuliaaX 
Dankje, ik zal  met hem gaan praten

 

Badge

Ga een gesprekje met hem aan, laat zien dat je om hem geeft en graag wilt dat hij weer beter word. 

Jij kan natuurlijk er niks aan doen dat hij bedreigt word door een groepje jongens, hij wel. Ik snap dat het eng is om het voor jezelf op te nemen als je word bedreigt, als hij het niet durf, kan je altijd naar de politie gaan.

Met het eten heb ik een paar kleine tips. Is het al lang zo? Als het lang zo is, hele kleine stapjes nemen, eet anders samen met hem? Vraag wat hij fijn vind. 

Ga ook een  gesprek met hem aan over het zelf beschadigen. Je kan altijd de app ‘i am sober’ downloaden. Het is een app waar je kan bijhouden hoeveel dagen, maanden, jaren, je clean bent geweest. Je kan ook alle spullen waarmee hij zichzelf kan beschadigen een beetje uit zijn buurt halen.

 

Dit zijn best lastige tips om mee te beginnen en dit helpt natuurlijk niet voor iedereen. Om te beginnen, ga een gesprekje met hem aan, praat met hem en laat zien dat je van hem houd. En hou er vooral rekening mee wat hij fijn vind, vraag wat hij fijn vind etc. :) 

Ik hoop dat het snel beter gaat!!

Het rare is, er waren van zijn kant geen berichten waarin hij de leider uitschold, hij heeft ook geen dingen voor hun gedaan. Dus het is voor hem,mij maar ook voor onze vriendengroep een enorm raadsel waar dit vandaan komt, maar vooral waar de altijd vrolijke lieve grappige en vooral muzikale **** gebleven is. Eten gaat niet goed, hij heeft nergens meer plezier in, werk leid eronder en hij begint zichzelf te vergeten, dat maakt me helemaal bang.

  • geef geen namen en andere contactgegevens, naam dus verwijderd. De kindertelefoon.-

Reageer