Vraag

Problemem

  • 7 January 2021
  • 2 reacties
  • 91 Bekeken

Badge

Hi, ondanks dat ik nog best jong ben weet ik dat ik een demi girl ben. (Zoek maar op het internet als je niet weet wat dat is) Alleen het probleem is, met Nederlands moeten we met corona op teams videobellen zoals elke les. En toen had mijn lerares het idee om een jongens en meisjes vergadering te doen. En dat klinkt niet erg MAAR IK BEN GEEN MEISJE. Maar dat weet ze niet, en ik durf het niet te vertellen dus ik zat de hele vergadering een angst aanval hebben en tegen mijn computer te schreeuwen dat ik geen meisje ben. Toen moest ik iets zeggen maar ik had geen flauw idee waar dat mens het over had want hee in een angst aanval werkt mijn brein niet. En toen zij ik heel dom N-nee . En toen viel ik op de grond jankend omdat ik geen meisje ben. Ik weet het, dit klinkt dom maar mijn brein was uit dus ik kan er niks aan doen. En opeens ging mijn vriendin mij appen via teams en uiteindelijk vroeg ze hoe het met mij was. Ik zij slecht met jou? Zij zij goed, maar waarom gaat het slecht met jou? Dus ik vertelde dat hele meisjes gebeuren ding en nog wat andere problemen. En zij zei letterlijk "Oh wat er, maar om dat meisjes gebeuren moest ik best wel lachen". En toen het net zo goed ging met mijn angst aanval, werd het nog erger😐. Dus uiteindelijk heb ik haar gedempt en verborgen in mijn contacten. Zij heeft er niks van gemerkt. En ik denk dat ze me alleen gebruikt voor Engels en omdat Lee (fake name) met mij vrienden is en zij wil ook vrienden met Lee zijn. Dus 2 vragen 1. Moet ik vertellen aan mijn lerares over mijn gender 2. Moet ik de vriendschap met mijn vriendin (niet Lee) eindigen?


2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoihoi, 

Het beste is natuurlijk wel om degen je docent te zeggen wat je bent, een docent gaat je niet pesten (hopelijk), dus is daar niks mis mee, over dat 2de gedeelte… je kan ook altijd even tegen (Lee) zeggen dat je haar een beetje verdacht vindt doen en dat zij er wat van zegt, en het vriendschap eindigen is geen goed idee! Groetjes,

-flopflop13

Ik weet niet of ik heel laat ben, maar ik zou het je lerares gewoon zeggen en voor jezelf bedenken bij welke groep je in de meet wil. En het is ook super irritant dat de wereld is ingedeeld voor (alleen) mannen en vrouwen. :unamused:  Ik word daar echt misselijk van gewoon. Ik ben ook demi girl en zou het heel vervelend vinden als ik in jouw situatie zat. Maar als ik jou was zou ik je lerares privé uitleggen dat je demi girl/geen meisje bent. Maar ik heb ook een probleem, want als ik eindelijk een beetje weet hoe ik demi girl moet uitleggen aan mensen kan ik dat niet uit mijn mond brengen. Ik vertelde het mijn vriendin vandaag (zij is hetero cis meisje) en ze begreep er ook niks van! Ik vond het best irritant en vervelend, maar natuurlijk snap ik dat ze het niet begrijpt. Ik was ook een beetje bang en geschrokken van haar eerste reactie, dus ik vertelde nog maar niet dat mijn voornaamwoorden hen/die zijn en dat ik geen meisje genoemd wil worden. :confused:

Reageer