Vraag

probleempjes

  • 27 July 2023
  • 4 reacties
  • 135 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6

Heyyyy ik ben Julie en in heb een paar kleine probleempjes. Ik vind het onzin om voor elk probleem een topic aan te maken, dus ik gooi ze allemaal in één topic. (Als je geen zin hebt om alles te lezen kun je ook gewoon één vraag beantwoorden)

Beste vriendin

ik heb een beste vriendin die ik sinds ik 2 ben ken en we zijn al heel lang vriendinnen. Ik kan haar alles vertellen en zij mij, we vertrouwen elkaar blind en als we samen zijn is het heel gezellig.

Dat is het hem nou juist, áls we samen zijn. Want ik heb haar al sinds mei niet meer gezien. Laten we bij het begin beginnen. Ze woonde altijd bij mij in de straat, maar toen ging ze verhuizen. We gingen allebei naar een andere middelbare. Toen dat gebeurde, spraken we bijna elk weekend nog wel af, maar uiteindelijk werd dat steeds minder. Het initiatief kwam eigenlijk altijd van mij. En dat werd alleen maar erger. Vaak laat ze mijn berichten op 'gezien' staan, zonder ze te beantwoorden. Dan vraag ik haar bijvoorbeeld om af te spreken, maar reageert ze pas als de datum al geweest is. Of ze zegt dat ze het te druk heeft met huiswerk, terwijl het weekend is. Ook reageerd ze vaak heel kort, dus als ik vraag hoe het gaat, zegt ze gewoon 'goed.' 

Maar als we bij elkaar zijn, is het alsof we nooit  zijn. Het voelt nog steeds super vertrouwd met haar.

Ik probeer al een paar maanden niet meer vragen om af te spreken. Ik wacht maar af tot zij mij een keer appt. Helaas gebeurde dat maar niet, en intussen had ik haar al een keer gevraagd. 

Ik heb dus sinds een maand een vriendin. Ik kon het haar vertellen, maar ik dacht: we zien elkaar toch niet meer zo vaak, jij appt mij niet, dus ik zeg het niet. Nou, toen nam ik een profielfoto dat ik met mijn vriendin hand in hand liep, en toen appte ze me opeens wél. (Ze zei: leuk pfp)  Daar werd ik een beetje boos van, maar ik heb het haar verteld. Ze was heel blij en enthousiast, en vroeg of ik een keer af wou spreken. Daar ben ik heel blij mee, maar ik zou graag willen dat ze het spontaan een keer deed. Ik voel me wel een beetje schuldig dat ik het niet heb verteld, want ze zei ook: waarom heb je het niet verteld? 

Hebben jullie advies? Moet ik haar blijven vragen, of moet ik wachten op reactie van haar kant? Wat moet ik doen? Ik wil haar niet verliezen );

ongesteldheid

even iets luchtigers. Er is de laatste maanden iets raars met mijn ongesteldheid. Meestal bloed ik ongeveer vijf dagen, maar de laatste twee keer bloedde ik maar één dag. En ook maar echt heel weinig. Ik bloedde zelfs zo weinig dat ik de eerste keer zelfs dacht dat het gewoon een voorteken was, en dat de echte ongesteldheid nog moest komen. 

Ik heb het al tegen mijn moeder gezegd maar ze ging er niet echt op in.

Weet iemand wat dit is? Is dit normaal?

vriendin

zoals je hierboven kan lezen heb ik nu een maand een vriendin. Het is heel gezellig, naast mijn vriendin vriendin is ze ook samen met de vriendin waar ik het hierboven de hele tijd over had, mijn beste vriendin. Alleen ik mis haar heel erg nu ik op vakantie ben. Heeft iemand tips om haar minder te missen?

En ze gaat ook verhuizen. Nu moet ik met de bus naar haar toe (tien minuten) niet dat het heel lang is maar eerst was het een kwartiertje fietsen en dan ga je toch makkelijker naar elkaar toe. Ik ben bang dat het contact gaat verwateren, net zoals bij mijn beste vriendin is gebeurd. Iemand tips daarvoor?

Tot slot, heeft iemand tips om een gezonde relatie te onderhouden?

 

 


4 reacties

Reputatie 3
Badge

Heyy Julie,

Ik zou gewoon eens met je vriendin gaan praten over hoe jij je voelt bij het feit dat jij vaak het initiatief neemt. Als ze weet dat jij dat vervelend vind kan ze daarmee rekening houden.

 

Over de ongesteldheid het zou kunnen dat het een aantal keer anders is dan voorheen, maar houd het wel in de gaten. Als het zo blijft is het misschien verstandig om contact op te nemen met de huisarts die weet vaak beter of het normaal is of niet.

 

Wat je vriendin betreft misschien zou je haar kunnen bellen en op die manier gesprekken kunnen voeren. Praten en openheid is sowieso een hele goede en gezonde manier om relaties te onderhouden. Ik zou ook gewoon praten over je angsten zoals je die hier aangeeft. Op die manier weet zij een beetje way er speelt en waar je bang voor bent en kan je vriendin daar rekening mee houden. ^-^ 

 

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes,

Raven ^-^

 

Beste vriendin

 

Hebben jullie advies?

Misschien aan haar vragen waarom het zo gaat…. 

Moet ik haar blijven vragen, of moet ik wachten op reactie van haar kant?

Wat nou als zij dat zelfde denkt? Dan denken jullie dat van elkaar en dan komt het niet goed natuurlijk. Dan zitten jullie op een reactie van elkaar te wachten.

Wat moet ik doen?

Ik wil haar niet verliezen );

Begrijp ik!

 

 

ongesteldheid

 

Weet iemand wat dit is?

Als je nog geen constante cyclus hebt, kan het zo gaan als jij beschrijft.

Is dit normaal?

Dan wel!

 

 

vriendin

Heeft iemand tips om haar minder te missen?

Afleiding zoeken misschien...

 Iemand tips daarvoor?

Tja, als het reizen het waard is, gewoon doen zou ik zeggen!

Tot slot, heeft iemand tips om een gezonde relatie te onderhouden?

Nee, ik ben ook een vriendin (de enige vriendin die ik ooit gehad heb 😥) verloren aan het verhuizen.

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Heyyy julie❤️

BESTE VRIENDIN
Als dit mij zou over komen zou ik proberen weer contact op te namen en soms nog af te spreken.

 

ONGESTELDHEID

Wat raar, ik ben zelf nog niet ongesteld maar volgens mij is dat niet echt normaal. Sterkte❤️❤️

VRIENDIN

gelukkig is het nog steeds niet zover en kunnen jullie nog wel afspreken maar het kan wel jammer zijn.

 

sterkte met alles ❤️❤️

Reputatie 5
Badge +2

Hey, dat over ongesteld.

dat is normaal denk ik, ik had dat ook. Sterker nog ik ben nu een jaar ongesteld en ik ben de hele zomer niet ongesteld geweest. Ik ben ook de ene keer 7 dagen en de andere keer 9 dagen. Dat is dus gwn onregelmatig, ik had het opgezocht en de meeste sites zeiden dat ik dan een vorm van diabetes zou kunnen hebben en dat het ernstig ofzo zou zijn. Ik besprak het met m’n moeder en die zei dat het normaal is, aangezien ik nog niet zo lang ongesteld ben. Dus het is heel normaal volgens mij, en al helemaal als je nog niet zo lang ongesteld bent. Dan is het nog niet stabiel. 
 

 

over je vriendin, je hoeft echt niet bang te zijn dat je haar verliest. Als ze raar gaat doen dan weet je dat het niet een echte vriendin is. Probeer gewoon zo vaak mogelijk af te spreken als je dat leuk vind”, dan komt het vast goed ❤️

Reageer