Probleemjes als transgender

  • 1 September 2020
  • 2 reacties
  • 91 Bekeken

Badge

Sinds kort ben ik erg blij met de grote borsten die ik heb gekregen toen ik Van jongen naar transgender Veraderd ben, maar Ze doen pijn en ik heb de neiging om er aan te zitten. Mijn gevoel zegt dat ik iemand anderrs er graag aan zal laaten willen, Maar Niemand Wil dat, Ik ben transgender en dat blijft zo, Niemand respecteerd me en ik kwam op de conclusie om zelfmoord te plegen. Als iemand anders hier aan denkt maak niet dezelfde keuze als ik; Transgender zijn is geen goed idee.


2 reacties

Wat vervelend zeg! 

Ik denk dat je keuze om trans te worden een hele sterke beslissing is. Dat je van jongen naar meisje gegaan bent en ook borsten gekregen hebt, betekent dat je het er wel al met je ouders over gehad hebt. Misschien is dat nu ook wel een goed idee. 

Je zegt dat je wil dat anderen aan je borsten gaan zitten

Ik denk dat het goed is om eens nieuwe mensen te leren kennen. Een frisse nieuwe start bij nieuwe mensen. Je hoeft ze niet gelijk te vertellen dat je trans bent, maar je kunt wel close worden en dan heb je een friend(in) waarbij je je fijn voelt. 

Videos over dit onderwerp zijn op 

Psych2go (engels)

Typ in elk onderwerp en krijg veel hulp en tips

❤❤❤

Hey,

Wat ontzettend vervelend om te horen dat je je zo slecht voelt omdat je transgender bent! 

Je noemt een paar keer dat je hebt '’gekozen'’ en dat je bent '’geworden'’ en dat het geen '’goed idee'’ was. Transgender zijn is geen keuze. Je bent het of je bent het niet. Kiezen om jezelf te kunnen zijn en je leven te leven als jezelf, is iets anders dan ‘kiezen of je trans bent of niet’. Jij hebt dat gedaan, je hebt gekozen voor een transitie. Je zegt nu dat dat een slechte keuze was, maar daar ben ik het niet mee eens. Het is juist super goed en super knap om die stap te zetten om te kiezen voor jezelf.

Ik ben transgender. Ftm. Mensen respecteren je wel. Ik denk dat jij helaas de verkeerde mensen bent tegengekomen. Er zijn genoeg mensen die het niks kan schelen of je een transvrouw of een cisvrouw bent. Dat jij hen nog niet bent tegengekomen is heel vervelend, maar betekent zeker niet dat je ze nooit tegen zal komen. Je zou lotgenotencontact kunnen zoeken, bv op Jong&Out. Hier zijn meer mensen zoals jij en mensen die je sowieso zullen accepteren.

Klopt het dat je borsten nog pijn doen, omdat je recent bent geopereerd? Dan is het namelijk best logisch dat ze nog pijn doen. Het is het beste om ze dan ook nog ff rust te geven. Ik ben geen medisch expert, dus ik zou dit vooral goed overleggen met je arts/chirurg. 

Dat andere mensen er niet aan willen zitten, heeft denk ik niet per se iets te maken met dat je transgender bent. Ik zou ook niet aan de borsten van een vrouw willen zitten… Dat doe je alleen wanneer je een relatie hebt en samen dat soort dingen met elkaar doet. Het is dus niet gek dat het nu lijkt alsof niemand aan je borsten wil zitten, maar dat komt vanzelf wel als je een relatie krijgt. Ja, die kun je krijgen. Er zijn echt mensen die het niks kan schelen dat je transgender bent. Natuurlijk is het moeilijk om te daten als transgender persoon dan als cisgender persoon, maar het is niet onmogelijk.

Je kan nu eindelijk als jezelf leven. Je lichaam sluit steeds beter aan bij hoe je je van binnen voelt en dat moet waarschijnlijk heel bevrijdend voelen. Probeer je niet te laten tegenhouden door het gedeelte van de maatschappij dat transfobisch is. Je leeft voor jezelf, niet voor hen. En jij hebt de grootste en moeilijkste stap ooit gezet om dit te doet, wat alleen maar respect verdient. Vanaf nu gaat het beter worden. Echt.

Gr. Pin

Reageer