Skip to main content

hoi mensjes het gaat weer heel goed met me en ik ben heel blij ik heb net een pro ana website ondekt het is zo fijn ze hebben hele goede tips om aftevallen geen zorgen trouwens ik heb ook wel artikelen gelezen van dat het niet goed is voor je maar ik ga maar een beetje afvallen totdat ik bij 38 kg ben want dat is net een gezod bmi heeft iemand nog extra suggesties?(:

In je tienerjaren is het volgens mij niet een heel goed idee om af te vallen. Dit soort websites houden je vast en hongeren je uit tot je er ernstige klachten aan over houdt! Val alsjeblieft niet af, het is niet gezond om in deze levensfase af te vallen. En als je het al doet, doe het niet via dit soort websites! Het is een fuik waar je niet meer uit komt!!!


Deze website geeft zelf een waarschuwing voor je hem betreedt! Lees maar:

Waarschuwing

Je staat op het punt een zogenaamde ‘pro ana’ site te bezoeken. ‘Pro ana’ staat voor ‘pro anorexia nervosa’. Op deze site discussiëren anorexia-patiënten over wat hen het meeste bezighoudt, zoals trucs om nog dunner te worden dan ze al zijn.
Bezoekers van deze site kunnen schrikken van de ongezonde en gevaarlijke trucs die deze patiënten elkaar leren. Maar het meest schokkend is nog wel dat ze daarbij net doen alsof het allemaal heel gewoon is. Ze ontkennen ziek te zijn. Voor deze patiënten is hun anorexia geen levensgevaarlijke psychiatrische ziekte, maar een ‘gezonde’ manier van leven.

Op deze pro ana site krijg je daardoor maar een heel beperkt beeld van een ziekte die je niemand toewenst. Zo lees je niets over de zware psychische en lichamelijke gevolgen van anorexia.
Patiënten met anorexia zijn de hele dag alleen maar bezig met hongeren. Ze verliezen het contact met familie en vrienden, en worden steeds eenzamer. Een groot deel van de patiënten maakt de school niet af en raakt blijvend arbeidsongeschikt. Van elke 18 opgenomen anorexia-patiënten sterft er 1 binnen 10 jaar.
Met een ‘gezonde’ manier van leven heeft dat niets te maken.

Door deze website in te gaan, bent u het ermee eens dat de webmaster en (naam site) niet voor fysieke, geestelijke of andere gewichtige schade kunnen verantwoordelijk worden gehouden die door uw bezoek aan deze website wordt veroorzaakt. U bent het er ook mee eens dat u deze website niet bekijkt omdat u anorexia en/of boulimie wil krijgen, of omdat u gewicht wil verliezen.

Als u ondanks deze waarschuwingen toch wil doorgaan.

 

Dus kijk hier alsjeblieft mee uit!!!


Hoi @cocoblijftanoniem ,

 

Zoals je hierboven al kunt lezen heeft (te veel) afvallen risico's, en zeker als je de tips op pro ana websites volgt. Fijn dat je je wel al bewust bent van de risico's!

Je kunt altijd bellen of chatten met de Kindertelefoon. We raden je ook aan om een verantwoorde website te bezoeken over eetstoornissen, namelijk www.proud2bme.nl.

 

Succes!

Groetjes, Britta van de Kindertelefoon


Net een gezond bmi is eigenlijk alleen gezond als je natuurlijk 38 kilo weegt, niet als je gaat afvallen om er te komen. Dus doe dit vooral niet.

Ook zijn pro ana websites dus echt niet goed, vooral als  je anorexia hebt. Mijn vriendin heeft dit, dus ik heb wat ervaring.

Zolang je natuurlijke gewicht gezond is, moet je er niks tegen doen.

Houber alsjeblieft mee op!

Veel succes!

Liefs,

         M.


hoi ik snap allemaal dat jullie je zorgen maken maar ik ben bewust van de consenquenties ik heb ook een vriendin met anorexia en ik heb heel veel verhalen gelezen van hoe slecht het is dat is de reden dat ik maar tot 38 ga(:


38 is nog steeds te weinig, mijn advies is: zoek professionele hulp. Dat kan erg veel helpen.

En dit antwoord is precies als iemand met anorexia, je bent "bewust van de consequenties", maar toch doe je toch je eigen ding. Dus luister naar ons, en zoek hulp.

Dit klinkt bot, maar ik maak me gwn zorgen.

Liefs,

        M.


Hoi @cocoblijftanoniem ,

Ik had zelf nog net een goede BMI, maar toch ondervoeding, dus dat zegt niet alles. Ik ben daardoor al bijna 3 maanden thuis omdat ik gewoon veel te weinig energie heb, en ik moet weer aankomen voordat ik weer normaal kan functioneren. Ik hoop dat je kan accepteren dat je echt niet dik bent en dat als je teveel af gaat vallen je toch weer moet aankomen, omdat je je op een gegeven moment fysiek gewoon te slecht gaat voelen.

Zoek echt hulp hiervoor, je kunt naar de huisarts, die kan je doorverwijzen.


Hoi @cocoblijftanoniem,

Ik vind het heel erg voor je dat je zoveel wilt afvallen naar ondergewicht, en dat heel graag wilt en er ook blij mee be t dat je een pro-ana website hebt gevonden en die tips gaat gebruiken.

Alsjeblieft, val niet af tot 38 kg, dat is heel erg ondergewicht, en zoek Alsjeblieft (professionele)  hulp, want anders gaat het fout!

Ik maak me echt zorgen om je, nogmaals, zoek Alsjeblieft hulp!

Groetjes, Monkeyboy08


Reageer