Skip to main content

Heyo,

Ten eerste ik ben (nog) niet van plan om uit het leven te stappen, maar ben wel erg benieuwd wat er met mij gebeurd na de dood. En niet per se wat er gebeurd met mij zelf, maar met me lichaam.

Is namelijk zo dat de politie dan komt, nou ja die zou snel genoeg zien dat het gaat om zelfmoord, omdst er een briefje achter is gelaten. Maar gaat de politie dan ook mijn telefoon, laptop en dat soort dingen meenemen voor onderzoek? Of laten ze dat thuis achter? En mogen zij de gegevens delen die in mijn telefoon of laptop staan  aan mijn familie?

En zouden mijn opa en oma in mijn telefoon mogen kijken als ik dood ben? Ze zouden dan wel iemand nodig hebben  voor het hacken, want ze weten mijn wachtwoord niet.

Dus nogmaals ik ben het (nog) niet van plan. Maar wil het graag weten als interesse…

See ya!

Spookyzx. 

Hey,

Ik weet niet of ik er goed aan doe om dit te beantwoorden, maar ik kies ervoor het wel te doen. Met de boodschap erbij om er niks mee te doen en zsm te praten met je psycholoog en dit ook te bespreken. Ik vermoed dat het idd interesse kan zijn. Dat je er gewoon veel mee bezig bent, de dood, en dat er dan opeens random vragen zijn van huh, hoe zit dat? Maar ok.

Als het overduidelijk is dat het zelfmoord is, lijkt het me niet dat ze je laptop ofzo meenemen. Als het voor hen niet duidelijk is, kunnen ze het meenemen om bewijzen te zoeken denk ik. (Deze kennis is tot stand gekomen door het kijken van politieseries. Geen idee hoe betrouwbaar het dus is, lol.) 

Natuurlijk kunnen je opa en oma iemand inhuren om je spullen te hacken, maar de politie gaat het niet voor ze doen lijkt me. Ik denk dat ze wel een zelfmoordbrief zouden mogen delen. Maar oprecht, idk.

Ik weet wel dat Facebook enzo echt geen gegevens vrij gaan geven. Zag dat een keer op het nieuws. Ouders van een jongen die zelfmoord had gepleegd, waren al jaren aan het proberen om te hacken in bepaalde digitale dingen van hun zoon. Facebook wou niet helpen.

Als iemand wil dat mensen er wel in kunnen, zal diegene z'n wachtwoorden ergens moeten achterlaten.

Ze mogen denk ik wel in je telefoon kijken. Like, je bent dan dood. Je telefoon is dan niet echt meer van jou? Ze mogen ook je spullen verkopen enzo (tenzij jij in een testament iets anders zegt). Anders gaat het allemaal vgm naar je nabestaanden.

Gr. Pin

hey 

ik denk dat de politie misschien wel je telefoon en je laptop kunnen mee nemen om te kijken of er plannen of redenen of iets in de richting te vinden staan. maar dat is denk ik alleen als het voledig uit het niets is.  

ik weet dat toen ik ooit 6 uur 'vermist' was dat ze mijn kamer volledig overhoop hebben gehaald en in mijn laptop hebben gekeken of ze ergens aanwijzingen kon vinden. konden ze niet haha. 

doordat ze niet wisten wat de reden was en wat ik ging doen mag dat of zo.  

spooky ik heb een idee voor je vragen overal op insta kan je agenten vinden die een account hebben om vragen te stellen. misschien kan je het aan 1 van die accs vragen. 

groetjes blue 

Heyo,

Als ik vandaag of morgen toch de keuze maak om uit het leven te stappen is dat voor een groot gedeelte van de fam en omgeving een enorme shock. De enigste 2 mensen die momenteel van mijn huidige situatie af weten is mijn psycholoog en me oma.

Ik praat liever niet met de politie. Stel dat ze actie gaan ondernemen en dan vanmiddag voor mijn deur staan no thank you lol. 

Er zijn wel meerdere vragen die ik heb natuurlijk nu, maar die moet ik op een andere manier opzoeken. Anders heb ik straks iets van 8 topics  die te maken hebben met zelfmoord en de dood en daar wordt niemand blij van.

De zelfmoord brief zelf mogen ze mij betreft wel delen, maar ik heb bijvoorbeeld op mijn laptop een aantal van die dromen, van de man en ik die moorden getypt. Niet dat straks me familie denkt dat ik echt mensen heb vermoord snap je. En er staan wel andere dingen in over het moorden, maar dat link ik zelf vast aan de dromen, en ik heb er verder geen intensies mee.

Al zou ik uiteindelijk wel zm plegen dan wil ik dat wel doen op een redelijk normale manier, (….) dus ja of het echt gaat lijken op zm idk. 

Maar toch bedankt,  voor verdere informatie ga ik wel ergens anders zoeken.

See ya!

Spookyzx. 

(...) tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm regel 9.

Reageer