Vraag

prikangst

  • 30 March 2022
  • 6 reacties
  • 107 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii,

Ik zou eigenlijk al eerder deze prik krijgen maar om een of andere reden was dat verzet ofzo. In iedergeval, morgen krijg ik mijn baarmoeder halskanker (sorry voor als dat woord iemand pijn doet of verleden laat opduiken ofzo) maar heeft iemand ervaring? Doet die pijn?? Ik ben echt heel bang want ik krijg morgen ook al mijn beugel😫 (de vorige keer dat ik een prik kreeg (9jaars prik) had ik daar een week last van en ik was zo bang en het deed vreselijk veel pijn naar mijn mening) op een schaal van 1/100 is het bij mij 80 van hoe bang ik er voor ben.. Zeg het alsjeblieft als je hem hebt gehad of het pijn doet of niet:)

Gr. Chloe


6 reacties

Ik heb hem ook gehad en recentelijk heeft mijn vriend hem ook  zelfs gehad (tegenwoordig krijgen jongens ook het HPV-vaccin). Het valt echt mee. Je zit oprecht maar 10 seconden op die stoel. Als je niet van prikken houdt, is het misschien verstandig om even weg te kijken. Je ademt een keer diep in en uit, en klaar alweer. Het gaat echt super snel en je voelt er nauwelijks iets van. Je kunt ook bij de prikker aangeven dat je het ontzettend spannend vind en dat je last hebt van prikangst. Dan nemen ze waarschijnlijk even wat extra tijd voor je. 

Probeer gewoon te ontspannen, dan gaat het het makkelijkste. Het komt echt wel goed. Het enige waar je wat last van kan krijgen is wat spierpijn in je arm en de dag daarna misschien een beetje een grieperig gevoel. 

 

Toevallig is er vandaag nog een topic geopend over dezelfde vaccinatie, daar kan je ook nog even kijken:

 

Vertel hoe het is gegaan . Het valt het mee . Geloof me

Hoii,

Ik krijg de prik vanmiddag en mijn beugel heb ik net gekregen👍

Gr. Chloe

Heel erg bedankt @xLisa en @Emmalove 

Ik heb die andere topic ook gekeken en nu ben ik er eerlijk gezecht veel minder nerveus door dat ik een beetje weet hoe het bij andere voelde:)

Gr. Chloe

Hoii @Emmalove 

Je had gelijk het was helemaal niet zo pijnlijk en dankzij jullie durfde ik het ook nog eens zonder aan te geven dat ik prikangst had:)

Gr. Chloe

Reputatie 3
Badge

Hey, ik weet dat je je prik waarschijnlijk al gehad hebt, maar ik heb ook prikangst en ik heb Autisme.  Wat mijn moeder altijd doet is dit: ze boekt een soort privé afspraak. bij de baarmoederhalskanker prik was dit bij de GGd. De mensen daar zijn heel chill naar mijn mening. Ik mocht de eerste keer zelf kiezen wanneer ik in de prikruimte ging nadat ik met iemand had gepraat. Ook telde mijn moeder tot 7. Ik had ook muziek aangezet. Bij de coronaprik konden we in een speciaal hokje, waar je dan alleen bent, zonder anderen.  Ik zou gewoon goede afspraken maken met degene die de prik zet en met je ouder. Naar mijn mening voelt een prik eigenlijk als een potlood die net geslepen is. Ik maakte het zelf veel erger in mijn hoofd dan dat het was. De pijn duurt maar 2 seconden. Je kan het!

Reageer