Skip to main content
Vraag

Prestatie druk

• August 4, 2025
  • 4 reacties
  • 40 Bekeken

Hallo allemaal 

Ik ben een jonge van 15 jaar en ik heb last van prestratie druk ik ben van Belgie en ik ben een DJ

ik heb nood aan een beetje rust maar iedereen verwacht het beste van mij zeker nu in de groote vakantie ben ik druk geboekt dus kan ik niet rusten heeft iemand tips ?

Groetjes AnoP

4 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey ​@AnoP,

Wat tof dat je al DJ bent op je 15e, echt knap! Maar ik snap heel goed dat je het zwaar hebt met prestatiedruk, zeker nu in de zomer als je druk geboekt bent en iedereen iets van je verwacht. Je bent jong, en het is helemaal oké om ook rust nodig te hebben, dat betekent niet dat je faalt, maar juist dat je goed voor jezelf zorgt.

Probeer elke dag even een momentje voor jezelf te nemen, al is het maar 10 of 15 minuten om te ademen, wandelen of gewoon even niks te doen. Zie dat als net zo belangrijk als je optredens. En als het echt te veel wordt, durf dan ook eens “nee” te zeggen of iets uit je agenda te halen.

Praat ook met mensen die je vertrouwt, zoals je ouders of vrienden, en leg uit hoe je je voelt. Je hoeft het niet allemaal alleen te dragen. Vergeet niet waarom je bent begonnen met draaien, het moet je ook plezier geven, niet alleen druk. Je hoeft niet perfect te zijn. Mensen waarderen jou niet alleen om wat je doet, maar ook om wie je bent. Zorg goed voor jezelf, want dat maakt je uiteindelijk een sterkere artiest én een gelukkiger mens.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+3

dit zal niet perse een leuke reactie zijn maar als je niet tegen druk of stress kan is dj misschien niet het beste beroep voor jou het vak brengt gewoon veel drukte en druk mee en kan daarom stressvol zijn als je het echt leuk zo vinden en er van zou genieten heb je die druk niet maar misch komt dat nog als je minder druk wil zorg dan dat je tussen boekigen tijd neemt voor je zelf

• Topic-opener
  • August 4, 2025

Hey ​@Wolf en ​@bi jongen 

Heel erg bedankt voor de antwoorden .

Ik heb altijd dat mijn set perfect moet zijn en ik ben niet tevreden als ik 1 foutje maak op het podium zelf geniet ik wel echt super hard .

Ik struggel wel met het gevoel dat ik nog te jong ben ofzo ik draai regelmatig op fuiven waar mensen van mijn leeftijd nog niet eens binnen mogen .

Binnenkort sta ik op de grootste fuif van ier in de buurt 

Ik kijk er super hard naar uit 

Groetjes AnoP

• Topic-opener
  • August 4, 2025

Ik heb net opgezocht en er komen ongeveer 55.000 mensen naartoe staat op google