Vraag

Praten over somberheid

  • 28 September 2022
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

Ik voel mij vaak somber. Alsof ik mislukt ben. Alsof ik niet goed genoeg ben. Dat ik niet genoeg skills heb om een leuk en gelukkig leven te krijgen. Ik heb al wel een psych.

Ik moet er van de psych over praten met anderen. Ik wil dit helemaal niet. Dan vinden ze mij straks een moeilijk geval en een drama Queen. Dan heb ik straks geen vrienden meer en ben ik helemaal alleen. 

Hij zegt dat ik daar iets mee te winnen heb. En dat ik mij dan beter voel na praten. Maar ik denk van niet. Ik kan alleen maar verliezen. Wie voelt zich nou beter als je al je vrienden kwijt bent en iedereen vind dat je drama maakt.

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Ik wil wel luisteren naar de psych. Maar ik wil mijn vrienden niet kwijt. 

Ik zou ook niet eens weten wat ik moet zeggen als ik erover praat.


4 reacties

Het idee van goede vrienden is dat je het ook soms over dat soort kan hebben zonder dat ze je dan niet meer als vriend zien. Maar als je het echt niet wil zou ik het niet doen, komt vast wel goed ooit ofzo toch?

 

Het idee van goede vrienden is dat je het ook soms over dat soort kan hebben zonder dat ze je dan niet meer als vriend zien. Maar als je het echt niet wil zou ik het niet doen, komt vast wel goed ooit ofzo toch?

 

Ik geloof niet dat goede vrienden bestaan. Als je niet positief en blij bent zijn mensen heel snel klaar met je.

Maar ik moet. Ik moet de volgende keer als ik bij de psych kom zeggen wat mijn ervaring was. Ik denk dat ik gewoon niet meer ga. Of gewoon lieg dat het goed ging.

Dat jij geen goede vrienden hebt of je vrienden genoeg vertrouwt betekent niet meteen dat er geen goede vrienden kunnen komen. Maar daar van afgezien denk ik dat je psych ervan uitgaat dat je wel goede vrienden hebt en dat het op zou luchten dat je het met hun over je problemen kan hebben. Miss moet je zeggen dat je niet in zo een situatie zit.

Ik heb het er al over gehad met de psych. En gezegd dat ik niemand genoeg vertrouw. Ik heb zeker lieve vrienden en die wil ik niet kwijt. Ik heb veeeeeel meer te verliezen dan te winnen.

De psych zegt dat ik moet leren om over mijn gevoel te praten en mensen te vertrouwen. En dat mijn vrienden goed zullen reageren. Maar ik vind het niet fijn en wil het niet. Toen werd ze boos. Toen moest ik over 2 weken een ervaring vertellen. Als ik het niet doe wordt ze weer boos als ik het wel doe raak ik al mijn vrienden kwijt 

Normaal kan ze goed helpen. Maar nu ineens niet. Ik slaap al sinds vrijdag niet. En heb de hele tijd buikpijn. En paniekaanvallen.

Reageer