Vraag

Praten over gevoelens

  • 5 December 2018
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ja sorry, weer een topic.
Dit gaat over mij maar ik weet dat veel mensen op dit forum hier ook mee zitten.

Wanneer is het nou nodig om te gaan praten (met mentor) over jouw depressie??

Natuurlijk, wanneer jij daar behoefte aan hebt.
Aleen,
Wat nou als het nodig is (het beinvloed bijv je prestaties op school) maar je wilt/durft eigenlijk niet?

Bovendien is mijn verhaal niet kort, en veel dingen kan ik ook niet zeggen.
Ik vind dit zelf lastig, zijn er meer die dat hebben?
En hoe doen/deden jullie dat?


Groetje anoniem💟

3 reacties

Ooh en, als je iets verteld aan je mentor (bijv dat he rookt) en je wilt niet dat hij dat verteld aan jouw ouders, mag hij dat dan wel doen? Ik ben namelijk bang dat hij bepaalde dingen met mijn ouders gaat bespreken..


Xxx anoniem💟💟
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Je mentor heeft zeer waarschijnlijk geen geheimhoudingsplicht, maar moet ongetwijfeld vertrouwelijk met alles wat je tegen hem vertelt omgaan. Echter betekent dit niet dat hij je ouders overal buiten zal houden. Zeker als hij van mening is dat het 'goed' is als je ouders van een aantal dingen op de hoogte zijn. Alles wat je liever voor je zelf houdt kun je dus beter niet met je mentor te delen.

Je kunt er overigens ook voor kiezen je verhaal niet direct met je mentor te delen, maar in plaats daarvan dit gesprek met bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon op je school te voeren. Vaak heeft deze persoon meer ervaring met soortgelijke verhalen en kan ook direct handelen indien nodig op school (dit lijkt je doel te zijn). Daarnaast is de kans veel groter dat deze persoon wél een geheimhoudingsplicht heeft, maar dit kan per school verschillen.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat het lastig is om over dit soort onderwerpen naar buiten te treden, maar het is toch echt een kwestie van gewoon doen. Je hoeft ook niet direct je hele verhaal te vertellen als deze veel te lang is of als je bepaalde stukken niet wilt delen. Ik denk dus dat je het beste die afspraak met de betreffende persoon moet maken en je mond verder het werk laten doen.
@Cujiua
Dankjewel voor je reactie💟💟

Reageer