praten over gevoel

  • 23 February 2021
  • 7 reacties
  • 98 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal

ik ben maud, 15 jaar en het gaat super slecht met me ik ken al tijden het gevoel van geluk niet.. toen ik net aan dit school jaar begon voelde ik met niet fijn, mijn gedachtes en gevoelens kropte ik op en niemand wist ervan dit is uitgelopen dat iets vervelends ik ben voor een trein spoor gaan staan en zag mijn leven als het ware voorbij flitsen en alles in mij zei maud nee wat ben je nu aan het doen. Ik rende als het ware weg en stapte weer op mijn fiets ik kwam thuis en ding naar werk en deed alsof er niks aan de hand was nu een half jaar later besef ik het pas ik heb al die tijd niks van gevoelens geboekt boekdelen gewoon leeg en Ben nu op een punt dat ik mezelf totaal verloren ben ik weet niet waar ik tot in staat en weet niet wie ik ben of wat ik leuk vind mijn mentor weet ervan en het liefst zou ik haar ook het stukje van de zm vertellen zodat ik het gewoon kwijt ben en het voor mezelf kan accepteren, maar zij heeft een plicht vanuit school om dingen te melden aan ouders etc als het te heftig word en dat risico wiL ik niet nemen. Heeft iemand ervaring met dit of herkent zich in mijn verhaal en als ik de druk voel dat ik het kwijt wil moet ik dat dan ook doen?!


7 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Maud!

Ik heb ook het eea verteld aan een docent. Ze heeft me toen doorgestuurd naar een counselor. Ik heb daar een gesprek meegehad en vervolgens heeft hij mijn ouders gebeld.. Ik zou zeggen dat het niet het meest prettige was.. In jouw geval zou ik het wel doen, Ik had namelijk vriendinnen waarmee ik dagelijks vanalless besprek, en zoals ik lees jij niet.

Veel sterkte en hopelijk  heb je hier iets aan! 

Xx

Reputatie 7
Badge +19

Heey Maud,

Wat vervelend zeg. Wel goed dat je al met je mentor gepraat hebt over bepaalde dingen.

Het lijkt mij een goed idee om met iemand te praten hierover. Dat kunnen je ouders zijn of inderdaad je mentor, een andere docent, vriend(in), familielid, etc. Het lijkt me heel naar om hier maar in je eentje te blijven rondlopen.  Je kan ook naar de huisarts gaan.

Wat vindt je er zo erg aan dat je mentor misschien dingen aan je ouders moet vertellen? Zij kunnen je dan toch helpen en ondersteunen.

Reputatie 1
Badge +1

Hoi Maud2005,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,

Sofie 

De Kindertelefoon 

 

Heey Maud,

Wat vervelend zeg. Wel goed dat je al met je mentor gepraat hebt over bepaalde dingen.

Het lijkt mij een goed idee om met iemand te praten hierover. Dat kunnen je ouders zijn of inderdaad je mentor, een andere docent, vriend(in), familielid, etc. Het lijkt me heel naar om hier maar in je eentje te blijven rondlopen.  Je kan ook naar de huisarts gaan.

Wat vindt je er zo erg aan dat je mentor misschien dingen aan je ouders moet vertellen? Zij kunnen je dan toch helpen en ondersteunen.

Ik vind het lastig omdat mijn ouders denken dat ik een totaal ander persoon ben en ik altijd zorg dat ze zo ver mogelijk van me af staan en om dan wel zo iets persoonlijks te vertellen dat gaat in mijn hoofd gewoon niet 

Reputatie 7
Badge +19

Ahh, ik snap wel dat het lastig is. Ja dan misschien maar met 1 van die andere die ik noemde praten. Lijkt me wel belangrijk.

Hi,

Ik lees dat je in een lastige situatie zit. Wat naar dat je je zo verloren voelt. Wel enorm goed en knap van je dat je al bepaalde dingen met je mentor hebt gedeeld. Erover praten is namelijk super belangrijk, dus heel goed dat je die stap al hebt gezet. Het lijkt me erg verstandig om ook het stukje over je zelfmoordgedachtes te bespreken. Dit kan met je mentor maar natuurlijk ook met iemand anders. Ik gun je zo dat je ook over de zelfmoordgedachtes kan praten zodat je er niet alleen mee rond hoeft te lopen. Kun je er misschien met vriendinnen over praten? Of misschien toch met je ouders of een ander familielid? Ik weet dat je liever niet hebt dat je ouders het weten, maar het kan heel erg opluchten als de mensen in je directe omgeving ervan af weten. Je ouders hebben uiteindelijk het beste met je voor en willen dat jij je goed voelt. Je geeft aan dat je ouders een heel ander beeld van je hebben. Misschien kun je beginnen met zeggen van: ik zit niet lekker in mijn vel de laatste tijd en ik zou hier graag met jullie over willen praten. Geef duidelijk aan dat het echt niet goed met je gaat (je mag jezelf echt serieus nemen). Vind je het praten zelf te spannend: je zou ook een brief kunnen schrijven waar je alles in zet wat je wil vertellen en die Dan aan je ouders geven. Je ouders kunnen je dan ook helpen en steunen. Je hoeft het namelijk niet alleen te doen. Het vertellen is heel lastig maar achteraf ben je waarschijnlijk blij dat je het hebt gedaan. 
 

Vind je dit nou toch nog te spannend: je zou ook altijd een afspraak bij je huisarts kunnen maken. De huisarts is er ook voor psychische klachten. 

Sterkte! 

Oh ja: je kunt ook altijd terecht bij 113. Daar kun je anoniem praten over zelfmoordgedachtes. 

Reageer