Vraag

Praten over eetstoornis

  • 20 June 2022
  • 4 reacties
  • 78 Bekeken

Badge

Heyy,

Ik weet niet goed meer wat te doen. 

Ik voel me enorm slecht en heb een eetstoornis. Ik eet meestal wel, maar kots het daarna terug uit. Soms eet ik niet en kijk soms eens naar de kcal. Ook sport ik enorm vaak enz.

Ik weet niet wat ik moet doen, want heb het gevoel dat ik met niemand kan praten.

Groetjes


4 reacties

Weten je ouders het? Je kan misschien met je ouders naar de huisarts gaan en vragen wat je er tegen zou kunnen doen

 

Eetstoornissen zijn heel lastig zelf op te lossen als je er eenmaal een ontwikkeld hebt. Zoals Anoeniem56730 ook zegt, is het verstandig om daarom hulp te gaan vragen/zoeken. Je ouders vertellen is geen slecht idee, omdat zij het dichtst bij je staan en je in de gaten kunnen houden. Ook zou ik idd ook naar de huisarts gaan. Via hem/haar kan je wellicht een doorverwijzing krijgen naar een psycholoog/therapeut ofzo die je kan helpen.

Wees alsjeblieft niet bang of beschaamd om hulp te vragen, want die is er voor jou. Iedereen heeft het beste met je voor en in je eentje is dit heel lastig op te lossen.

Reputatie 7
Badge +6

@vlindertje124 

Hoi,

We lezen dat je graag met iemand wilt praten over jouw problemen met eten.

 Een goede plek voor informatie en hulp is bij ‘99 gram’: https://www.99gram.nl/

Je bent natuurlijk ook van harte welkom om te bellen of te chatten met De Kindertelefoon, We zijn er elke dag van 11:00 tot 21.00 uur (0800-0432). Gesprekken zijn Anoniem en in vertrouwen.

groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Reputatie 4
Badge +1

Hey @vlindertje124  !

Eetstoornissen zijn heel moeilijk. Misschien kan je met je mentor/Leraar praten. Ken je een persoon waarvan je degene helemaal vertrouwd?

Je kan ook bellen met Deze hulplijn speciaal voor eetstoornissen

Ik hoop dat het met je snel beter gaat. Ik duim voor je !

 

Nova x

Reageer