Vraag

praten??

  • 30 March 2020
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik wil met een vriendin praten over mijn snijden/zelfbeschadiging. Maar ik wil haar appen. Hoe moet ik het gesprek beginnen. Niemand weet dat ik me zelf pijn doe. Maar ik wil het wel aan een vriendin vertellen. Ik weet gewoon echt niet hoe ik haar moet appen en hoe ik over het onderwerp kan praten. Ik vind het heel eng om erover te praten en ik voel me ook schuldig ofzo.. Hebben jullie misschien tips hoe ik het gesprek moet beginnen.


2 reacties

hoii, doe dit als je goed voelt en op je gemak bent dat helpt. dan misschien kan je gewoon een normaal gesprek beginnen met hoi hoe gaat het. en daarna zeggen ik moet je iets vertellen en je dat je verhaal. en je moet niet bang zijn om er over te praten als zei bijvoorbeeld boos wordt en geen vriendinnen meer wil zij was het ook geen echt vriendin maar ik denk dat ze heel begrip vol zal zijn en je zal steunen. je kan er hier ook altijd over praten!!

 

liefs anoniem_diabetes:heart:

hi, ik snap wat je bedoelt want het is altijd lastig om een serieus gesprek aan te gaan (vind ik ook moeilijk).

ik heb laatst zelf ook voor het eerst iets serieus besproken met een vriendin en bij mij kwam het op gang omdat ik via snapchat stuurde dat ik me niet goed voelde en toen hebben we het gesprek voortgezet op whatsapp, zij reageerde heel lief en deelde ook haar verhaal en problemen waardoor we elkaar konden helpen.

in jouw geval zou ik beginnen met sturen dat je graag iets met haar wil bespreken of met haar wil praten omdat je ergens mee zit. zij zal dan waarschijnlijk graag willen weten wat er is en dan kun jij het haar vertellen als je wil. 

als niemand het weet (inclusief je ouders) is het heel lastig om het voor de eerste keer goed uit te leggen, maar je vriendin is wel goed om te oefenen. uiteindelijk is het ook beter om het een ouder iemand te vertellen die je vertrouwt, om hulp te krijgen met je problemen. mij heeft dat heel erg geholpen, dat is echt de beste manier, maar alleen als jij er klaar voor bent natuurlijk!

ik hoop dat je snel beter wordt😕 succes

Reageer