Skip to main content
Vraag

Praat angst?

• June 29, 2025
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

Anoniemrandompersoon

Hoi

Ik ben 14 en ik moet regelmatig presentaties doen voor school, maar ik  vind dit heel vervelend. Ik word ongelofelijk nerveus, misselijk en begin enorm te zweten, ookal vind ik mijn klas niet perse spannend of eng. Dit vind ik heel erg vervelend, en ik kan hier met maar 1 persoon over praten, en ik heb niet zon goede relatie met mijn ouders dus ik kan ook niet naar hen. Wat moet ik doen? Ervaren jullie dit ook? Hebben jullie nog tips?

2 reacties

Anoniem5752
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 30, 2025

Hoi Anoniemrandompersoon,

Ik herken echt veel van wat je zegt. Presentaties zuigen je soms gewoon op. Dan denk je alleen maar “shit ik wil weg”. Heb ik ook gehad. Je bent echt niet de enige die zich zo voelt.

Wat soms helpt is om eerst alleen te oefenen. niet denken dat het goed moet, want gewoon doen is al knap zat. En eerst ff ademen voordat je begint. En de meeste mensen in de klas letten niet eens zo erg als jij denkt.

Groetjes,

Anoniem5257

Anoniemrandompersoon

@Anoniem5752 

Mensen uit mijn klas hebben heel vaak gezegd dat ze me heel erg zagen trillen. Alleen de mensen waar ik close mee ben vooral, maar kinderen waar ik niet ongelofelijk veel mee praat merken dit ook vaak op en melden dit aan mij