positief zijn helpt!

  • 2 July 2020
  • 2 reacties
  • 49 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Heyy iedereen!

 

Ik wil jullie even iets mee geven. We zitten in een rare tijd en hopelijk gaan we naar het einde toe! We mogen wel steeds meer. Veel mensen worden heel verdrietig, voelen zich eenzaam, vallen terug in oude gewoontens of worden heel negatief. Ik wil even meegeven blijf positief ook al is het niet leuk.. Ik schrijf elke dag 2 leuke dingen op een een blaadje (dit kunnen heel kleine dingen zijn bijv. het weer was mooi, mijn haar zat goed of we hadden lekker avondeten etc.!) Ik was heel negatief begin deze periode.. Ik zag nergens meer iets leuks in maar het gaat gelukkig nu al veel beter door veel te praten . Als je ooit iets vervelends of moeilijks heb meegemaakt probeer er dan niet te veel meer aan te denken want, alles wat je aandacht geeft groeit! Dus geef het goede en leuke aandacht en probeer niet te denken aan de negatieve dingen hoe moeilijk dit in het begin ook kan zijn.  Zit je nu een een rot periode of gaat het even niet.. Ga praten, leuke dingen doen dat helpt. Ik wil niet zeggen dat door positief te denken je je meteen helemaal top voelt en een moeilijke situatie meteen voorbei is maar, het helpt wel! 

 

Groetjes van mij!! 

 


2 reacties

Hoi Musiclover,

Wat fijn om te horen dat je je nu een stuk beter voelt! Ik denk dat veel mensen dit berichtje wel even konden gebruiken. Het is een goede manier om elke dag 2 leuke dingen op te schrijven, heel veel mensen zouden een voorbeeld van jou moeten nemen. Dan zouden ze vast een stuk vrolijker zijn!

- Anoniempje_2005

Hey,

Wat goed dat je dit doet en wat leuk dat je dat deelt op 't forum!

Zelf doe ik sinds de quarantaine ook zoiets met een vriendin. We stellen geen eisen aan hoeveel dingen we noemen die goed waren die dag. Wat ik merkte is dat ik begon met hele kleine dingen en dat ik met moeite 1 ding kon bedenken. Nu schrijf ik vaak meerdere dingen op bij een dag.

Dat ik het samen met een vriendin doe, helpt heel erg. Zo stimuleren we elkaar iets te bedenken. Ook vergeet de een het soms en dan denkt de ander er aan dat we nog iets moeten opschrijven. Ik vind het daarbij ook erg leuk om iedere dag dan even contact met haar te hebben en te horen wat ze heeft gedaan, al is het maar kort.

Zeker aan te raden.

En nee, als je depressief bent (zoals ik) gaat het je echt niet van je depressie af helpen, maar het is wel leuk om te zien. Het is een klein lichtpuntje op een zware dag.

Gr. Pin

Reageer