Skip to main content
Vraag

Positief denken over mensen

• July 1, 2025
  • 74 reacties
  • 1089 Bekeken

Toon eerste bericht

74 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 27, 2025

@Tartan16  heb ik ook maar niet gedaan haha 🤗💪😘

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 27, 2025

Ik denk dat je best wel boos mag zijn maar beter kun je dat later af reageren of zo. Het heeft geen zin om een docent uit te gaan schelden. Tegen die vriend kun je zeggen dat je het een kwalitatief uitermate teleurstellende opmerking vond

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 27, 2025

Hey ​@ja_ppie  inderdaad, dat heb ik dan ook maar gedaan ☺️😉 het was slikken, maar ik ben absoluut geen opstand type. Soms lastig maar daar gaat mn laatste topic ook over. En die jongen heb ik niet meer mee samen gewerkt.  

Liefs Tover xxx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 28, 2025

Hey Tover! Beetje late reactie maar, ik snap je echt goed, het is superfrustrerend als je altijd je best doet om vriendelijk te zijn en mensen je dan zo behandelen. Je buurman is echt ongepast, vooral omdat jij juist vriendelijk was. Bij je lerares, is het ook superflauw om zo’n straf te krijgen voor iets kleins, terwijl jij altijd je best doet. Sws moet je je bedenken dat hun reactie iets over hen zegt, niet over jou. Je doet je best, en dat is het belangrijkste! 

xx liefs Wolf 🐺

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 28, 2025

Dankjewel ​@Wolf ! Lief gezegd en je hebt helemaal gelijk! 😘

Liefs, Tover xxx

• October 28, 2025

Hi ​@Tover01   mensen zijn soms onfatsoenlijk. Het is altijd goed dat jij je beleefd en vriendelijk opstelt. Je gedraagt je dan zelfs beter dan veel volwassenen. Blijf maar zo.  En ik vind het stom dat je straf krijgt voor een vergissing. Vreemd dat zo'n mevrouw een jongen voor een kleinigheid voor straf in de hoek zet en dan er nog een paar uur strafschrijven overheen doet. Zoals ​@Wolf  zegt dat zegt alles over haar en niet over jou.  Je hebt een goede ziel. Groetjes K.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 29, 2025

Ook jij Dankjewel ​@nononsensgirl  lieve woorden! 😘 Tover xxx

P.S. het schrijven duurde ong. 2 uur ☺️

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 30, 2025

Hoi 😘 Zo best nog lang, 2 uur pfff. Hoeveel woorden was je strafregel dan? Laat het je maar liever niet meer overkomen ​@Tover01 ! Ik ben het eens met ​@nononsensgirl  het is dubbel straf. Rare volwassenen heb je soms ☺️

Groetjes Tjempie xxx

koetje.123
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • October 30, 2025

Hi beste ​@Tover01 

Wat stom dat ze zo doen, laat je niks wijsmaken en je hoeft niet altijd positief te blijven. Soms is het gewoon beter om boos te worden en dat is ook gezond. Je mag boos worden of het niet snappen, heeft iedereen

hoop dat het helpt 

liefs -Koetje.123- 

ps: sorry voor late antwoord

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 30, 2025

Hey ​@Tjempie  dankjewel 😘 ik pas goed op hoor haha.  De regel was 45 woorden.  2250 totaal 🫳🏼(moe handje xd) 😉 

Liefs, Tover xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 30, 2025

Dankjewel ​@koetje.123  maakt niet uit hoor! 😘 Je helpt zeker 👍 Liefs, Tover xxx

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • December 11, 2025

Hoi ​@Tover01 ! Ik had deze topic helemaal niet gezien volgens mij 🤭 maar ben het eens met iedereen hoor. Die buurman keek ik nooit meer aan en kon me wat als die ooit in de shit zit, net als die jongen. En die lerares is een b*tch met haar dubbele straf, om jou zo in de hoek te laten staan en veel te veel strafwerk te geven, voor andermans fouten! Heb je haar nog? Wasknijper op je lippen steeds? 😉Om je in te houden? Zou ik wel hebben hoor. Ik zou d'r niet meer pruimen haha. Je bent een verstandige jongen hoor, maar dat wist ik al 😘

Doby xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • December 12, 2025

Haha dankjewel ​@Dobymeis13  ik heb haar nog idd. Ze is niet leuk om les van te hebben maar ik let wel op en ben stil 😉 probeer niet op te vallen hihi. Maar ze is streng en stelt vaak kritische vragen of toetst opeens dat soort dingen. Ik krijg bij kleine foutjes al een preek. Ik doe mn best maar ik denk dat ik nog wel een keer weer 't bokje ben, hoop van niet 😉☺️ komt goed! 😘 Liefs Tover xxx

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • December 12, 2025

Hoi Tover

Wat betreft de buurman en je klasgenoot, ik heb in mijn opvoeding mee gekregen dat je je ergste vijand nog kunt vergeven. Misschien zit er kracht in die stelling en kun je hen beiden beantwoorden met vriendelijkheid. Dat kan tegelijkertijd namelijk ook een soort zoete wraak zijn. Het leert hen dat jij boven hun onaangename houding staat en in staat bent liefde boven onfatsoen te zetten. Je kunt het overwegen. 

En je straf. Persoonlijk vind ik ook, 2250 woorden schrijven voor straf en 5 minuten in de hoek /straf houding staan (🤔 mevrouw, serieus?)  al te veel voor vijf per ongeluk niet gemaakte opdrachten en daarnaast ook nog voor een collectieve fout cq houding. Terwijl jijzelf altijd je werk verder op orde hebt. Complimenten voor je gehoorzame opstelling en mocht je weer haar autoritaire straf moeten ondergaan dan zou ik je adviseren het met je mentor te bespreken.  Je hebt dan helaas al wel daar gestaan maar dan voorkom je wellicht dat het weer gebeurt. En dat je moet straf schrijven. Jij verdient dit namelijk niet. 

Groetjes xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • December 17, 2025

Dankjewel ​@Nngirl  dat is wel een mooie gedachte 😍 ik moet me dan misschien wel ergens overheen zetten maar het klinkt wel zinvol.  En ook bedankt voor je lieve woorden! 

Liefs, Tover xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 23, 2025

Hoi hoi. Een goed advies ​@Nngirl .  Dit kan zulke mensen hopelijk iets leren en je doet jezelf een plezier door de boosheid kwijt te zijn. En richting die lerares ook. Het is inderdaad een goede optie om je zo op te stellen. Het scheelt onnodig energie om iets dat je toch niet wint en opent hopelijk ook haar ogen, dat ze haar werk op een te strikte wijze uitvoert en ook nog jegens de verkeerde want juist liefste jongen. Ik hoop dat je voorspelling niet uitkomt ​@Tover01  ( "Ik doe mn best maar ik denk dat ik nog wel een keer weer 't bokje ben").  Zo'n sociale lieve jongen als jij verdient geen straf. In ieder geval niet op deze publieke manier en om deze reden . 

Groetjes liefs Tartan X

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • December 23, 2025

Dankjewel hoor lieve ​@Tartan16 ! 😘

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 3, 2026

Goede tips ​@Tartan16  en ​@Nngirl . Dat lijkt me wel moeilijk. Om aardig te blijven tegen een vrouw zoals zij die zo straft. En hem te kijk laat staan voor de klas. Maar je hebt wel een punt dat hij dan boven haar strenge gedoe staat. Succes Tover! 😘 Nogmaals hopelijk krijg je daar niet weer straf! 

Groetjes Tjempie xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • January 29, 2026

Hey ​@Tjempie  en allemaal! sorry late reactie ☺️ jullie ideeën helpen wel om geen domme dingen te doen hoor want vanmorgen was de mevrouw weer heel gezellig en ze vond "de jongens veel te afgeleid en rumoerig". En om daar wat aan te doen kregen 2 jongens weer een flinke rij  strafregels, en ik ben er weer 1 van.  Ik ben er boos en verdrietig van want ik deed serieus niks. Maar ik heb wel jullie raad gevolgd, niks terug gezegd (behalve Ja mevrouw) en ik ga vanmiddag haar (en mijn mentor) om een gesprek vragen. Mijn vriendin zegt dat ik daarna wel moet doen wat daar uit komt dus ook als ik daarna nog straf heb de regels wel schrijven. Ik ga het niet op de spits drijven hoor, zo ben ik niet maar ik vind dit dus wel moeilijk en oneerlijk. Maar ja er zijn ergere dingen😊

😘 Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 30, 2026

Hoi ​@Tover01  hé wat naar toch weer! Pikt ze jou er weer uit? Hoeveel strafregels kreeg je nu weer? Ik vind het gemeen en ik hoop dat het gesprek heeft geholpen! ♥️ Je meisje heeft wel gelijk. Knap hoe je je opstelt hoor!

Groetjes Tjempie xxx

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • January 30, 2026

@Tartan16  dankje voor je compliment. Het zal nu helemaal nodig zijn voor ​@Tover01,  wat vervelend en onterecht weer. Het klinkt willekeurig en vernederend voor jou. Goed hoe je de mogelijkheid pakt om het te bespreken en niet in de klas ophef veroorzaakt. Ook goed wat je vriendin zegt. Als je je best hebt gedaan om je straf terug te draaien en het lukt niet, heb je in ieder geval je terechte punt gemaakt . En helaas die mevrouw haar zin. Het voelt rot voor jou maar dat je je straf voldoet en hoe je dit aanvliegt vind ik een volwassen opstelling. Voor zover het je wat opbeurt, je doet het goed! Maar ik hoop dat het gelukt is en anders succes met het schrijven. 😘

Groetjes xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • January 31, 2026

@Tjempie  ​@Nngirl Dank jullie voor je lieve woorden! ♥️ Er komt een gesprek, dat is aankomende dinsdag. Ze heeft niks gezegd over uitstel of zoiets dus de strafregels moet ik gewoon maken. Het zou ergens ook wel weer humor zijn.. dat de uitkomst is dat ik ze niet verdiende en hoefde te maken, terwijl ik ze dan dus al heb geschreven 🥴 voor de volgende keer dan 😉 Ik lach er maar om want eig is het super stom. ​@Tjempie  weer 50 x 45* , haar geluksgetal 😁 denk ik 🤔 maar nu eerst lekker naar de scouts! XD

Liefs, Tover xxxx

*Ik zie in dat ik in de klas niet deze storende onrust mag creëren en actiever moet luisteren naar de docent, want het stoort andere leerlingen en mijzelf bij het leerproces en de concentratie van iedereen, ik wil daarom aan een respectvolle en rustige leeromgeving voor iedereen bijdragen.

(Met pen uiteraard)

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 31, 2026

@Tover01 Dar moet je 50 keer schrijven? Wat stom en dat dat überhaupt mag: ik heb nog nooit gehoord dat iemand bij ons op school strafregés kreeeg. Als ik iets fout had gedaan zou ik zonder probleem de straf aanvaarden, maar zoiets echt niet.

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 31, 2026

Hoi ​@Tover01 aahw wat een zin zeg! En dat 50 keer? Doe ze maar niet achter elkaar dan krijg je nog kramp in je vingers, zoveel te schrijven 😘 arme jongen, ik vind deze straf echt stom! Denk maar zo,  doe het met trots omdat je weet dat je niks fout gedaan hebt en omdat je goed hebt gereageerd! ♥️ Veel succes ermee, hopelijk is je meisje erbij om je op te vrolijken en iets lekkers tussendoor te geven😉

Groetjes Tjempie xxx

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 31, 2026

@Tover01 Dar moet je 50 keer schrijven? Wat stom en dat dat überhaupt mag: ik heb nog nooit gehoord dat iemand bij ons op school strafregés kreeeg. Als ik iets fout had gedaan zou ik zonder probleem de straf aanvaarden, maar zoiets echt niet.

@Diana Vind ik ook! Stom en ook nog terwijl iedereen fout zit en hij zelf niks deed. Wat een lerares is dat! Maar hij heeft wel een gesprek gevraagd tenminste nog.