Skip to main content
Vraag

Positief denken over mensen

• July 1, 2025
  • 74 reacties
  • 1089 Bekeken

Toon eerste bericht

74 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • February 1, 2026

@Diana  dankjewel voor je oprechte steun, doet goed 😘ik weet het 🫣 ben ik ook met je eens. Ik wil alleen geen gedoe veroorzaken door te weigeren maar ik had wel sterk de neiging idd. Het is echt stom en ik vind het ook oneerlijk. Maar ik doe het toch maar, ook op advies van vriendin die zegt dat ik het anders misschien nog 'erger' maak voor mezelf. Ik wil dinsdag wel uitvissen waarom dat mens eig altijd op mij en die klasgenoot target. Intussen ben ik al wel halverwege de 50 regels, hoe belachelijk het ook voelt. Om het nog een beetje leuk te maken schrijf ik in elke regel 2 letters verkeerd of op de kop in verschillende woorden xD. Maar ik baal bij elke zin, dat wel. Trouwens ​@Tjempie  ook dankjewel voor je lieve woorden telkens 😘 ze is idd erbij hoor haha. 

En nogmaals er zijn ergere dingen 😉😊

Liefs, Tover xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 2, 2026

Hoi ​@Tover01  ik ben het eens met de anderen. Wat belachelijk zeg. Zo onterecht ook weer. Gelukkig dat je meisje je straf nog op heeft gevrolijkt 😉. Maar het is goed dat je het gesprek aangaat. Ik kwalificeer de opstelling van deze mevrouw als destructief leiderschap. In plaats van jou te belonen voor wie je bent,  en waardering voor je gehoorzaamheid en prettige beleefde persoonlijkheid te hebben, straft ze jou herhaaldelijk en publiekelijk zichtbaar om collectief falen . Dat is verkeerd en demotiverend voor jou. Knap dus dat je je niet klein laat krijgen en blijft zoals je bent! Mag je je strafwerk trouwens houden? Dan heb je in elk geval nog een soort van herinnering en heb je niet voor niks je vingers in de kramp geschreven 😉😘 arme jongen 

Groetjes liefs Tartan X 

Kleine kritische noot aan de anderen hier: voor een jongen die zoveel lieve en goede reacties heeft voor iedereen, reageren er maar bar weinig op hem zelf als hij zijn gevoelens uit. Beetje jammer.

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 2, 2026

Heyy lieve ​@Tover01 ,

Wat oneerlijk zeg..☹️ Goed dat je een gesprek gaat hebben, je mentor is wel oke toch?❤ Ze zal dan vast achter je staan, veel suc6😘

Kleine kritische noot aan de anderen hier: voor een jongen die zoveel lieve en goede reacties heeft voor iedereen, reageren er maar bar weinig op hem zelf als hij zijn gevoelens uit. Beetje jammer.

Sorry maar dit vind ik niet helemaal eerlijk om te zeggen, ik kan me weinig topics herinneren waar het echt veel meer is en het is jammer genoeg ook wel rustiger op het forum dan eerder :(

@Tover01 is een super lieve jongen maar volgens mij wordt dat ook echt wel gezien en gesteund hier❤  Kan voor sommigen ook lastig zijn om erop te reageren, de klavertjes zijn dan ook een steuntje ♥

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 2, 2026

Ik ben het wel eens met de anderen ​@Tover01 😓 het is echt oneerlijk en idioot gedrag. Ik hoop dat het gesprek met je mentor goed gaat ❤️

@Tartan16: ik vind het gewoon soms moeilijk te reageren op zulke situaties en die klavertjes van mij zijn dus ook een steun of mee eens. Dus jouw reactie maakt me een beetje onzeker. 

Liefs Yusa 😘

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 2, 2026

Lieve ​@Cantaloupe  dat was ook zeker niet aan jou gericht! 🫂😘 Sorry

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 2, 2026

En ook niet aan de mensen die hier al hebben gereageerd ​@Yusa  😘

Wie de schoen past.....

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • February 2, 2026

Hoi, 

Jullie gaan off-topic. Vanaf nu graag weer reageren op de vraag van ​@Tover01 !
Groetjes, 

Mariska

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 2, 2026

@Mariska H ja: sorry! Ik zal vanaf nu weer on topic gaan ook 🙂

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 2, 2026

@Mariska H mijn fout, excuses 

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • February 2, 2026

Beetje laat, maar wat een onzin is dat dan. Straf krijgen van een docente dat al lang aanhoudt? Goed dat je een gesprek hebt aangevraagd. Hopelijk krijgt de docente harde consequenties want dit is zeer onterecht gedrag. Ik wens je succes met het gesprek en hopelijk verandert er iets aan de situatie.

Liefs,

ghast

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • February 4, 2026

Dankjewel ​@ghast ! Lief dat jij en jullie zo meedenken. Ik heb het gesprek gehad. Best even spannend met 2 volwassenen in gesprek (mentor en lerares) maar het ging wel goed. Ik heb het bij mij gehouden, van dat ik het vervelend vindt als ik storend ben maar het niet goed herken, en dat ik de straf niet goed begreep (voor de klas komen, en de regels) omdat het iets van iedereen was, het rumoer en de niet gemaakte opdrachten. En dat ik echt per ongeluk iets vergeten was toen. En nu ook niet vond dat ik heel lawaaierig of vervelend was en dat andere kinderen dat met mij eens zijn.  En dat ik mijn goede bedoelingen laat zien omdat ik de straf heb voldaan en netjes heb gereageerd. En ik vroeg wat ik kan doen om haar niet meer boos te maken en het leuk en leerzaam te houden. Mijn mentor was wel aan mijn kant 😊 ze nam het voor mij op. Zei ook letterlijk dat ze het wat zwaar vind om een jongen zo lang voor de klas te zetten en dan ook nog strafregels te geven. Dat ik door mijn opstelling liet zien dat ik haar respecteerde, en geen vervelende bedoelingen had. Dat ik in een respectvolle houding stond en toch regels kreeg. Dat is dubbel zei ze. De lerares kwam uiteindelijk toch wel iets tegemoet door wel toe te geven dat   die andere jongen en ik misschien "te makkelijk in haar beeld" kwamen als er wat was en ze het dan niet genoeg onderzocht had ofzo. ​@Diana  mijn mentor zei dat het wel mag, strafregels geven. Maar dat het in verhouding moet staan tot wat je doet en dat dat in dit geval niet zo was, vind ze. Maarja, ik heb ze al gemaakt... ​@Tartan16  Haha nee maar we hebben foto's gemaakt ( mn meisje) van mij tijdens het schrijven en van het eerste blad xD. Ik kan ze niet laten zien natuurlijk maar dat maakte het iig nog een beetje leuk 😊maar het is het natuurlijk niet. 

Nu dus hopelijk voortaan niet weer dit gedoe.  Bedankt, jullie zijn lieverds! ♥️🫂 

Liefs, Tover xxxx 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • February 4, 2026

@Tover01 of het mag, hangt waarschijnlijk van de school af.  Ik heb het nog nooit weten gebeuren bin ons. Het is in ieder geval een weinig pedagogische straf: je hoort er wat van te leren en tot inkeer te komen.  Het resultaat nu is dat jij een zere hand hebt.  Als je lerares toegaf dat ze misschien iets te snel gestraft had, kun je dan die strafregels niet bewaren voor een volgende keer?

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • February 5, 2026

@Diana  daar ben ik het zeker mee eens! En ik had straf maar was helemaal niet nodig maarja. Haha wie weet is het nu een soort "credit" voor een volgende keer (die er wmb niet komt trouwens xD) .

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 5, 2026

Hoi ​@Tover01  heel goed van je dat je dat gesprek hebt gehouden. Het was een onnodige straf. Wel schattig van dat foto's maken van je meisje, jullie zijn echt sweet samen! Mooi dat je het hebt uitgesproken met die 2 vrouwen en fijn van je mentor dat siert haar. Je hebt het goed aangepakt. Nu hopen dat je niet weer zo voor de klas moet staan of domme regels schrijven! ♥️

Groetjes Tjempie xxxx

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • February 6, 2026

Hi Tover, heel goed aangevlogen van je.  Sterk dat je als 14 jarige jongen daar gaat zitten en het gesprek aangaat met 2 volwassen dames die vanuit hun professie waarschijnlijk al met heel veel kinderen gesprekken hebben gevoerd. Dapper. Sterk ook dat je het bij jezelf hield, terwijl het de lerares was die fout zat. Hopelijk houd zij dat nu bij zich en wordt het beter. Ik ben het ook met ​@Diana  en de anderen eens. Ik zie de meerwaarde niet van vruchteloos herhalend schrijven en daarnaast een jongen voor de klas te kijk zetten als schouwspel voor de anderen, handen op zijn rug en ja mevrouw laten zeggen. Dat is geen straf maar machtsmisbruik. Gelukkig ben je op een heel verstandige wijze tot je recht gekomen. Al heb je je straf dan al wel gehad. Zie dat  maar als symbool van je kracht! Well done boy 😘

Groetjes xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • February 7, 2026

Dankjewel ​@Tjempie  en ​@Nngirl . Mooi gezegd! Ik hoop er op 😉☺️ liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 11, 2026

Mooi en krachtig ​@Tover01  💪 ik heb nog 1 vraagje na wat ​@Diana  ook zei. Heb je het strafwerk mogen houden? 😉 

Groetjes Tjempie xxxx 😘

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • February 11, 2026

Haha , Ja Tjempie. Ik heb het mogen meenemen omdat ze "toegaf" (op haar manier) dat het een onnodige straf was. Het is in mn herinneringen box opgeborgen. Leuk voor later xD 

Liefs, Tover xxx

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • February 13, 2026

Mooi zo Tover! Stoer hoor dat je dat gesprek aan ging. Ik vind dat knap. Goed gehandeld zoals ​@Nngirl  ook aangeeft. Het is zuur dat je dan wel eerst je straf kreeg en voldeed maar uiteindelijk heb je wel eerherstel. En hopelijk die nare mevrouw aan het denken gezet voordat ze weer straft.  Ik zie n.a..v. de reactie van ​@Diana  trouwens een mooi discussiepunt : strafregels zijn dom  en voor de klas staan is helemaal stupid maar wat was wél een goede straf geweest als je wel echt vervelend was geweest 😉 maar dat is meer voor de "werkt straf?" topic denk ik. Dat zijn interessante gesprekken net als die van ​@Tjempie  Gelukkig was jij niet schuldig en is het n.v.t. voor jou ​@Tover01 (al heb je dus wel zitten schrijven enzo) 

Doby xxx 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • February 13, 2026

Hey ​@Dobymeis13  dankjewel ☺️ nou, als het wel terecht was geweest had ik deze topic niet gemaakt. Of heel anders. Misschien iets van " waarom doe ik zoiets?" Dan had ik heel andere kanten van het verhaal besproken denk ik. Misschien hoe ik rustiger zou kunnen doen. Mijn afbrander voor de klas denk ik wel begrepen. En het strafwerk ook zonder protest gemaakt.  Wel grappig om over na te denken. Een betere straf was dan een uurtje nakomen ofzo denk ik. Maar idd dat is iets voor dat andere topic 😉 En ik ben blij dat het niet terecht ìs haha. Liefs! 

Tover xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 15, 2026

Hoi lieve ​@Tover01  goed gedaan hoor, dapper ventje! Haha bewaar het strafwerk maar goed 😄 kun je later laten zien. Iets van " kijk toen moesten we nog strafwerk maken, en met een ding dat 'pen' heette. Ik heb er nog wel 1 ergens. "

@Dobymeis13  en ​@Diana  dat is een mooie vraag voor dat topic idd. Bij ons gebeurt het nog wel in de onderbouw bijv.  Nouja iig fijn dat het goed is afgelopen Tover. Al is het wel krom dat je eerst je straffen moest ondergaan en daarna pas je gelijk kon krijgen. Maarja eind goed al goed 😉

Groetjes liefs Tartan X 

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • February 17, 2026

Hi, mooi gedaan Tover, dat vind ik karaktervol. Houd haar scherp zou ik zeggen. En mocht ze nou toch weer onredelijk doen, blijf beleefd, spreek met twee woorden maar houd je ferm. Stel dat ze je weer strafregels wil laten schrijven, zeg haar dat je het eerst met je mentor overlegt. En ik hoop dat het niet weer gebeurt voor je maar stel: als ik jou was zou ik dan in ieder geval pertinent weigeren om weer zo voor de klas te staan in de "handjes op je rug" houding. Zeg  haar dan dat je een redelijke jongen bent en dat je vind dat je niet in de hoek hoeft te staan voor anderen hun  falen. Als je je dan moet melden zal elke functionaris begrijpen dat je die straf hebt geweigerd. 

Maar vooral hoop ik dat dit je nu niet meer overkomt natuurlijk! 

Groetjes xxxx 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • February 17, 2026

Dankjewel ​@Tartan16  en ​@Nngirl  voor jullie lieve en wijze woorden! Ik zal er zeker aan denken. ​@Nngirl Ik hoop dat ik dat dan durf 🤭 maar als ik me boos maak misschien wel en je hebt ook helemaal gelijk. 

♥️

Liefs, Tover xxxx

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • February 20, 2026

Jee echt wat kun jij prachtig formuleren ​@Nngirl ik ben het helemaal eens met wat je zegt. En ​@Tover01  voor jou nog een 🫂♥️

Doby xxxx