Vraag

politie bellen?

  • 10 September 2023
  • 7 reacties
  • 218 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Ik voel me de laatste tijd heel slecht. En ik weet niet meer wat ik kan doen. Ik heb 113 al proberen te bereiken, maar die kunnen mij niet genoeg helpen.

Ik heb letterlijk 24/7 in mijn hoofd dat ik mezelf iets aan wil doen zoals sh of weglopen van huis zodat ik vermist raak.

Zou je de 112 ook kunnen bellen als je je zo slecht voelt? Of niet?


7 reacties

Hoi @Ik_wil_anoniem_blijven ,

Wat heftig om te horen!

112 bellen is daar niet voor bedoelt, tenzij je per direct zelfmoord wilt plegen of ziet dat iemand anders dat gaat doen.

Ik weet niet of ik je kan helpen, maar ik hoop van wel.Wat is de reden dat je je zo slecht voelt?

Sterkte!

Veel liefs,

Jesse

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Ik_wil_anoniem_blijven  net wat @Jesse_6567 zegt! En anders bel de kindertelefoon!!  Je mag hulkp krijgen !

Kus knuf Tover X

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ik_wil_anoniem_blijven ,

Wat heftig om te horen!

112 bellen is daar niet voor bedoelt, tenzij je per direct zelfmoord wilt plegen of ziet dat iemand anders dat gaat doen.

Ik weet niet of ik je kan helpen, maar ik hoop van wel.Wat is de reden dat je je zo slecht voelt?

Sterkte!

Veel liefs,

Jesse

 

Dankjewel voor de reactie!

Ik voel me al wat beter, heb even met een vriendin gebeld❤️

Reputatie 7
Badge +2

Hey @Ik_wil_anoniem_blijven!

Zoek mensen bij die je fijn voelt. Dan is het gemakkelijker om erover te praten, want geloof mij, als je erover praat dan gaat het je al veel beter! Anders moet je is met je ouders naar de huisarts gaan of naar een pyscholoog. Anders zou ik adviezen, net als @Tover01, de Kindertelefoon te bellen of met ze te chatten. Ik denk dat als je hierover gaat praten dat het dan misschien wel snel weg gaat! Ik wens je veel sterkte!

Liefs Caiya

Oh gelukkig @Ik_wil_anoniem_blijven ! Fijn om te horen.

 

Reputatie 7
Badge +3

hoi,

Super goed dat je een vriendin hebt gebelt! en wat @Caiya  ook al zegt ik denk dat het goed is om naar de huisarts te gaan, die kan je dan doorverwijzen naar een psycholoog. praten helpt echt heel erg!

en ik weet niet of je er iets aan hebt maar: iemand gaf mij de tip (ik denk ook best vaak ik wil niet meer leven) als je weer zo’n gedachte hebt. stel je voor je gaat slapen in een tent in een bos in canada. En er komt ineens een beer op je af. wat moet je dan doen?

  1. heel hard wegrennen
  2. rustig afwachten
  3. naar die beer toegaan en m wegdrukken

het verstandigste is om rustig af te wachten dan gaattie vanzelf weg. als je heel hard wegrent komtie achter je aan en als je m wegdrukt komtie even hard weer terug.  zo is het ook met zo’n gedachte als je heel hard ‘wegrent’ ervoor komt het juist even hard weer terug. en als je hem wegdrukt komtie ook even hard weer terug. maar als je rustig afwacht gaat het vanzelf weer over, natuurlijk kun je wel iets gaan doen voor afleiding.

maar ik wens je in ieder geval heel veel sterkte, het gaat allemaal goed komen!

Reputatie 7
Badge +7

@Anoniempjuh ofz thanks voor je antwoord! Ik bel vaker met die vriendin als ik me superslecht voel, helpt echt als afleiding❤️‍🩹

 

Goed idee om aan die beer te denken inderdaad!

Reageer