Vraag

Podcast

  • 25 May 2022
  • 3 reacties
  • 80 Bekeken

Badge

Hooiii,
Wij zijn 3 meisjes van 15 die voor school een podcast moeten maken.
We willen hierin vragen gaan beantwoorden maar we weten eigenlijk niet welke vragen..

Hebben jullie misschien vragen die wij kunnen beantwoorden?

Dooeiiii


3 reacties

Een Q&A is nou niet echt een podcast toch? Een podcast heeft meestal wel een bepaald onderwerp. Hebben jullie al een onderwerp? Voor een onderwerp kan je denken aan bijvoorbeeld iets actueels van het nieuws ofzo, maar kan natuurlijk ook wat anders zijn. Net waar jullie denken veel over te kunnen vertellen. Je kunt dan natuurlijk wel vragen beantwoorden die je kunt koppelen aan het onderwerp. Als jullie allemaal een paar vragen of deelonderwerpen bedenken, kunnen jullie vast wel een podcastje vullen. Gwn beetje slap lullen, dan kom je er wel.

Stel, je doet het over zelfrijdende auto's (ik zeg ook maar wat), dan kan je bijvoorbeeld denken aan vragen als “Zijn we wel klaar voor zelfrijdende auto's?”, “Is het niet extreem gevaarlijk?”, “Wat voegt het toe?”, “Moet er nieuwe wetgeving komen?”, “Hoe zorgen we dat het veilig is?”, “Wie is er verantwoordelijk als er iets gebeurd?”, “Zou ik in een zelfrijdende taxi in durven te stappen?”, etc, etc, etc. Als jullie allemaal zulke vragen bedenken bij jullie onderwerp, kan je die allemaal rustig behandelen. Probeer het allemaal een beetje te rekken en niet alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Geef uitgebreid je mening over de vraag en laat iedereen aan het woord komen. Zo kan je als het goed is een aantal minuten per vraag besteden.

Ik sluit me volledig bij bovenstaande reactie aan. Het is inderdaad beter om over een (actueel) onderwerp te praten en hierbij kritische vragen te stellen en die te beantwoorden.

Badge

@xLisa Heel erg bedankt voor je reactie! Dit is echt heel nuttig voor ons! (Onze bedoeling was ook niet dat het een Q&A zou worden maar bijvoorbeeld dat we bepaalde vragen kunnen behandelen die je bijvoorbeeld eng vind om te vragen enzo)

onnodige quotes verwijderd

Reageer