Vraag

Pijnlijke dood?

  • 19 March 2019
  • 2 reacties
  • 103 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, dit topic gaat niet over mij.
Nee het gaat over een meisje die ik erg goed kende. Ja, kende. Ze heeft namelijk zelfmoord gepleegd. Ik had geen idee dat ze zich zo slecht voelde en ik neem het mezelf ook erg kwalijk. Ergens ben ik ook kwaad dat ze me achterliet want zelfmoord is geen oplossing.
Ze is gestorven door bleekmiddel in te nemen en ,hoewel het niet over mij gaat, voel ik me zo ontzettend schuldig.
Ik kan niet stoppen met denken aan hoe ik niet wist dat ze zich zo slecht voelde en hoe ze in pijn zichzelf doodde.
Was haar dood pijnlijk? Fysiek natuurlijk wel maar ik bedoel lichamelijk. Is ze echt in enorme pijn gestorven? Weet iemand (die het misschien geprobeert heeft) of het een pijnlijke dood is? zo'n middel innemen? Want ik denk dat dit erg zou helpen met het verteren van haar dood.

Alvast bedankt..

2 reacties

Hoi

Wat heftig dat je een vriendin verloren bent aan zelfmoord. Het gebeurt wel vaker dat nabestaanden zich schuldig voelen, maar dat gevoel is vaak onterecht. Sommige mensen zijn erg goed in het verstoppen van wat ze voelen, waardoor je kan schrikken wanneer je achter de waarheid komt.

Overlijden aan het innemen van bleekmiddel lijkt me erg pijnlijk. Ervaring heb ik niet, maar het lijkt me allesbehalve prettig. Ik kan me voorstellen dat het vrij lang duurt, zeker als je in zo'n pijn verkeert.

Kan je hierover met iemand praten? Een vriend(in) bijvoorbeeld, een familielid of leraar? Als je hier graag eens anoniem over praat, kan je terecht bij de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Aan bleekmiddel inname sterven is volgens mij een vrij pijnlijk dood. Ik weet niet precies wat deze informatie met je zal doen, dus ik heb geprobeerd het zo humaan mogelijk te omschrijven, als je een beetje snapt wat ik bedoel 🤔

Bleekmiddel innemen geeft een brandend gevoel. Ik denk dat dat wel zo'n beetje alles is wat erover valt te zeggen zonder vervelende details te noemen.

Ik wil je verder nog op het hart drukken dat dit onder geen enkele omstandigheden jouw schuld is. Je zag het niet, oké, dan kon je vriend het gewoon goed verbergen. Niet iedereen wil geholpen worden. En dan is het nog steeds niet jouw schuld. Jij kan er niks aan doen dat je vriend zo diep in de put zat.

Ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt om mee te praten. Ik hoop dat je op die manier je verlies kan verwerken.

Groetjes Pin

Reageer