Hoi,
Ik ben Femke en ik heb een groot probleem. Mijn hoofd en de rest van mij staat geen seconde stil. Bij alles wat ik om me heen zie bedenk ik vragen en oplossingen en altijd iets aan mij beweegt. Vaak mijn handen of ogen. Ikzelf vind dit verschrikkelijk irritant en weet niet wat ik eraan moet doen. Ik heb het er al wel eens met mijn ouders over gehad, maar alleen oppervlakkig. Ik denk na over heel veel complexe zaken en ik word er gek van. Nu ik thuis onderwijs volg gaat het wel stukken beter, maar ik ben doodsbang dat we 2 juni weer naar school moeten. In vergelijking tot anderen lijkt het alsof ik hele heftige emoties ervaar. Ik ben helemaal gek op voetbal maar ik haat school. Als ik zoiets zeg dan krijg ik vaak als antwoord dat ik niet zo raar moet doen, of dat iedereen dat heeft maar zo voel ik het niet. Ik voel echte haat en angst van binnen als ik alleen al maar aan school denk. Dan krijg ik buikpijn en voel ik me misselijk. Dan ga ik daar ook weer over na denken en word ik helemaal gek! sommige mensen zeggen dat het komt doordat ik hoogbegaafd ben. Dat zou kunnen, maar dan denken ze dat het opgelost is. Door het een oorzaak te geven is het nog niet over, maar is het nog steeds even erg.
Kan iemand helpen of heeft er iemand tips?