Skip to main content

hallo allemaal ik ben 5 jaar gepest op de basischool ze mishandelden en school deed niks ik heb heel veel nachtmerries daardoor ik zit nu op de middelbare en ik word weer gepest school DOET NIKS ik heb een keer een poging gedaan omdat ze niks wouden doen

wanneer gaat mijn school me wel helpen, 

 

weet iemand wat ik kan doen?

Hey @anoniempje560 ,

Wat heftig…

Dat je school niks doet is echt niet oké. Heb je het al tegen meerdere mensen gezegd? Bv docenten, je mentor of een vertrouwenspersoon.

Miss kan je ook naar een andere school? 


Hoi @anoniempje560 

Zou je met je ouders een keer een goed gesprek aan kunnen gaan met de leiding van de school?
Ik neem aan dat ze je dan wel gaan helpen.

De Kindertelefoon kan je ook helpen, misschien kun je met hun bellen, ik weet dat de Kindertelefoon ook contact voor je kan opnemen (en doorverwijzen) met andere en misschien ook met je school?
(Weet ik niet zeker)

Je kunt ook bij https://www.kinderombudsman.nl/ terecht.


Hoi @anoniempje560 ,

 

hopelijk kan je al wat met de tips die je al hebt gekregen hierboven. je bent altijd welkom om met De Kindertelefoon te bellen of te chatten zodat we samen iets kunnen bedenken. Voor je zelfmoordgedachtes kan je ook terecht bij 113.nl , gratis en anoniem.

Heel veel sterkte gewenst en hopelijk wordt het komende jaar een goed jaar voor je.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon


bedankt @Jesse08 en @ItzJustin @Marieke  helaas luistert school niet

 


Hebben je ouders al eens hierover met school gepraat?

Maar ik denk eig dat je het beste naar een andere school kan. 


Scholen zijn volgensmij verplicht om aan pesten te doen, bel anders even met de Kindertelefoon.

zij kunnen het wel oplossen


ik weet dat dit niet is wat je wilt horen maar scholen luisteren nooit. het is niet leuk maar wel de waarheid. toen ik 6 van de 8 jaar basisschool ben gepest was het volgens hun gewoon plagen. als ik op de middelbare school helemaal (bijna) huilend naar een ander deel van de school fiets om met mijn coach te praten dan is het niet goed meer.

scholen denken alleen maar aan informatie overbrengen.

ik heb helaas geen tips voor je maar ik kan wel vertellen dat als je wordt verteld dat er een pestprotocol wordt opgestart dan kan je er beter voor zorgen dat je jezelf kan verdedigen en niet wachten op dat protocol zoals ik deed.


Reageer