Skip to main content

hi allemaal ik ben just me dit bericht gaat over mijn problemen op school en thuis

ik begin bij school 

ik word dus op school echt heel erg gepst al sinds groep 3 (ik zit nu in het eerste) maar eerst begon het nog met lichtjes pesten maar nu begint het dus zo erg te worden dat elke dag voor en na school ik zit te huilen

en bijna al mijn vriendinnen hebben me verlaten en de gene die me niet hebben verlaten durf ik niet over die onderwerp mee te praten en nu probeer ik dus nieuwe vrienden te maken maar dat lukt dus niet maar even verder over dat pesten er worden vooral dingen gezecht zoals: je bent echt dik, je bent een kut kind,  niemand wil je. zulke dingen dus maar ik durf het tegen niemand te zeggen

nu over de situatie thuis

thuis is het dus ook niet fijn de hele dag zit mijn moeder met mijn stiefvader te vechten laten we hem B noemen dus B zit echt gwn de hele tijd te vechten en te schreeuwen tegen me moeder maar ook tegen mij als ik maar 1 klein ding verkeerd doe word er gelijk geschreeuwd en ik heb nu ook sinds kort een klein broertje maar die krijgt dus echt alle aandacht me moeder maakt zelfs geen ochtend/middag eten meer voor me en me stief vader praat alleen over hoe schattig hij is dus hij is nu al the golden child, en ook ik moet het altijd goed blijven doen op school een voldoende is niet goed genoeg het moet altijd een goed zijn, dus ik zit ook veel op mijn kamer maar ze vragen altijd of ik bij hun wil koemen zitten maar zodra ik dat doe hebben ze het of weer over mijn broertje of ze hebben weer ruzie.

dus heeft iemand tips voor me hoe ik dit kan hendelen?

groetjes just me, en bedankt voor het lezen.

Hey Just me!

Wat super knap dat je dit hebt gedeeld!

Het lijkt me echt ontzettend lastig om je thuis en op school niet fijn te voelen. Ik snap ook dat je het spannend vindt om hierover te praten. Misschien kun je eens rondkijken in je omgeving of daar iemand is bij wie je dit wel durft. Misschien een docent op school? Vaak zijn er ook wel vertrouwenspersonen op school met wie je kunt praten. Bij hen weet je zeker dat ze het ook niet doorvertellen, ik kan me voorstellen dat je daar misschien bang voor bent.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Hey!  Ik vind het echt erg om te lezen en ik ben het eens met het advies van @lenthe . En je kunt natuurlijk ook eens bellen met de Kindertelefoon https://www.kindertelefoon.nl/bellen want het is echt goed om hier over te praten en steun te krijgen. Veel sterkte en 💪 voor jou 😘

Liefs Tover xxx

Hey @just me 

Wat naar dat je deze gevoelens hebt. Dat moet absoluut niet!
Het lijkt mij erg lastig om thuis én op school een nare situatie te hebben. Is er al iemand die het weet, dat is namelijk erg belangrijk. Zo kunnen jullie samen proberen tot een oplossing te komen. Misschien even contact leggen met de kindertelefoon?
Sorry dat ik niet meer tips heb en sterkte.

@Anoniemp2010

Reageer