Skip to main content

paranormaal begaafd?

• May 2, 2025
  • 12 reacties
  • 160 Bekeken

Heeyyyy 

(Ik heb de topic van ​@lovegood gelezen en erop gereageerd, maar ik wil meer weten)

ik kan/heb veel dingen die anderen raar vinden. Hieronder een paar voorbeelden:

-Ik voel de sfeer.

Voorbeeld: ik liep een keer mijn wiskunde lokaal binnen en mijn docent zat zoals normaal. Ik voelde iets raars en wist meteen dat er een teleurstellende sfeer hing. (Iedereen bleek een onvoldoende gehaald te hebben voor een proefwerk)

-Ik kan soms de toekomst voorspellen.

Voorbeeld: een keer, een paar jaar terug, zat ik te spelen met wat knuffels. Ineens kreeg ik een beeld van mijn ouders, huilend. Ze zeiden: 'We gaan scheiden.' Letterlijk 2 minuten later zeiden m'n ouders dat ze iets moesten bespreken. En guess wat? Ze gingen scheiden.

-Ik zie/hoor/voel soms "iets".

Ik heb vaak het gevoel dat ik nooit alleen ben. Ik voel een soort onrust in de omgeving waar ik mij bevindt. Soms zie ik ook een soort schaduw in m'n ooghoeken. Soms is het wit, soms zwart. Ik hoor ook vaak zachtjes mijn naam. Zacht, maar toch hoor ik het duidelijk. Als ik dan omdraai en vraag wat er is (als er überhaupt iemand is) kijken ze me raar aan en zeggen ze dat ze niks zeiden. Ik noem het geesten omdat dat voor mij de enige verklaring is tot nu toe.

Reflexen:

Ik voel het als iemand naar me kijkt, meeluistert of achter me staat. Vaak is dat ook zo, maar soms is er helemaal niemand. Toch blijft dat gevoel dan op de ondergrond.

Ik vind dit soms best eng en heb hier moeite mee. Ik heb hier al met m'n ouders over gepraat, maar ze zeggen dat ik te veel films kijk enzo. Toch weet ik diep van binnen dat ik dit van mijn moeder heb.

Ze heeft mij namelijk een keer iets vertelt dat mij altijd is bijgebleven. Zijzelf is het vergeten en dat vind ik vreemd.. Is een keer gingen zij en mijn vader naar een huisje een paar uur van huis vandaan. (ze was toen zwanger van mij) Het was midden in de nacht toen ze ineens een "gevoel" kreeg. Ze moest naar huis. Ze maakte m'n vader wakker, en vertelde het. Gelukkig luisterde hij en reden ze middernacht terug naar huis. Die volgende ochtend kregen ze te horen dat er bliksem was ingeslagen en dat ze geluk hebben gehad dat ze zijn weggegaan. Een paar dagen later kwam hun 1e kindje genaamd eendje gezond ter wereld.

Hierbij nog een voorbeeld, ik herinner bijna alles.

Ik weet bijvoorbeeld nog dingen van toen ik 3,4,6 etc. Was (de oude baas van mijn vader, het lieve vrouwtje van m'n moeders werk, kleuterliedjes die niet meer geluisterd worden, ruzies met ouders, in de auto naar oma om 7 uur 's morgens, dromen etc.)

Nu vraag ik me af, ben ik paranormaal begaafd of zoiets, of stress ik te veel en kijk ik te veel films? Aub tips hoe ik hiermee om kan gaan.

(sorry als ik hiermee paranormale mensen disrespecteer!!!)

bedankt voor het lange lezen, groetjes eendje!🐥

12 reacties

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • May 2, 2025

Hoi ​@eendje 

Ja ik reageren, ik weet het niet. Ik heb hetzelfde dus ik ga dit topic ook zeker in de gaten houden.

Ik houd nu een droom en paranormaalachtige gebeurtenissen dagboek bij. Ik weet niet of het helpt maar ik doe het wel. 

Groetjes ​@lovegood 

• May 2, 2025

Heyy ​@lovegood! Echt een goed idee van dat dagboek! Ga ik vanaf nu ook doen, bedankt voor de tip!🤗

Bl0bs
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 2, 2025

Hi! 

je bent niet paranormaal begaafd. De dingen die je beschrijft kunnen uitgelegd worden met behulp van allerlei studies. Ik zou het verder kunnen uitleggen, maar vraag het misschien eens aan chatgpt. Hoop dat dit helpt!!

groetjes, bl0bs

• May 3, 2025

Edit vergeten erbij te zetten, deja vuuuuu

Ik heb vaak een deja vu, maar ik vergeet het altijd..

Ik weet hier dus geen voorbeeld bij, en daarom lijkt het misschien een beetje raar, maar het is echt zo!

Dan krijg ik dus een deja vu bij een gebeurtenis, voel ik me raar (omdat ik dat eerder heb meegemaakt) en daarna blijft het een vage herinnering. dan een paar weken later gebeurt het weer met hetzelfde deja vu, het voelt als een soort loop. het kan ook zijn dat ik erover droom, maar het voelt zo echt.

ik weet niet of dit hierbij past, maar toch zet ik het erbij. Wie weet kunnen jullie er iets mee.

Groetjes🐥

• May 3, 2025

Hoi eendje 

Ik weet niet of je dan paranormaal begaaft bent 

Maar ik ben nieuweschierig. 

Wat zie je dan. 

Als je een keer iets ziet vertel dan een keer hoe het eruit zag. 

Groetjes badeend

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • May 3, 2025

Hoi ​@eendje 

We hebben op dit vlak best wel veel gemeen dus ik zou graag willen weten of jij ook soms dingen weet over mensen zonder dat je ze kan weten.

Voorbeeld: in mijn klas zit Kevertje (niet zijn echte naam maar vond dit wel leuk) en ik weet dat hij problemen heeft waar hij het moeilijk mee heeft maar hij lacht ze weg.

Ik kan dit helemaal niet weten, ik vind Kevertje niet eens aardig maar ik weet dit wel.

Nog een voorbeeld: in mijn klas zit ook Bij (ook niet de echte naam) en Bij had ooit een hele sterke krachtige persoonlijkheid maar dingen in haar leven (ik weet er 1, haar vriendin Wesp) hebben gezorgd dat die persoonlijkheid een weg is. Bij en Wesp pesten mij dus ik mag ze ook niet.

En ik wil Bij en Kevertje wel helpen maar hoe dan? Ik praat nooit met ze, en ik vind dit heel rot voor ze en ik wil ze heel graag helpen, maar hoe?

Ik heb dit ook bij leraren  en andere mensen waarmee ik wel eens praat en dat is nog ingewikkelder?

Weet jij of andere mensen hoe ik Kevertje en Bij en nog anderen kan helpen?

En ervaar jij dit ook?

Groetjes Lovegood 

• May 3, 2025

Hoi lovegood 

Klinkt mieschien heel stom en dom. 

Maar je kan ze niet helpen, is niet jou vrandwoordelijkheid. 

Het is heel moeilijk en kut maar jij kan daar niks aan doen jij moet zorgen dat jij het leuk en fijn hebt. 

Groetjes Badeend 

Ik zal nu me mond weer houden😅🫡

• May 4, 2025

Hey ​@lovegood! Nu je het zegt, ik ook! Ik dacht eerst dat ik gewoon dingen verzon, maar nu jij erover begint betwijfel ik dat. Zou ik die dingen dan echt niet zomaar bedenken? Er is bijvoorbeeld een jongen in mijn klas

genaamd kaas (eerste codenaam die in me opkwam). Toen ik hem voor het eerst zag, kwam er een gedachte in mijn hoofd. ¨hij heeft dyslexie¨, dacht ik. Hij had nog geen word gezegd, en toch wist ik het. Een paar weken later hoorde ik hem tegen een andere jongen zeggen dat hij dyslexie had. Ik dacht dat het toeval was. En zo heb ik het gevoel dat ik wel meer over hem weet (ergere dingen die ik liever niet op het forum plaats)

Mijn ouders gebruiken vaak codetaal voor dingen die wij niet mogen weten. (geldzaken, ruzies, zorgen etc.) vaak krijg ik dan een gedachte en weet ik waar ze het over hebben. Dan vraag ik of dat klopt en dan schrikken ze zich ofc rot. (ik weet op de een of andere manier wanneer ze bijna door de salaris heen zijn. Dan probeer ik te helpen door te vragen om minder zakgeld maar ze zijn te eigenwijs en geven toch (Voor mijn gevoel) teveel zakgeld)

Weet jij hoe ik met dit soort dingen om moet gaan? We hebben idd veel gemeen op dit vlak. Het voelt dan ook best fijn om te weten dat er andere mensen zijn die hetzelfde meemaken.

Ik denk net zoals ​@Badeend dat je die mensen niet kan helpen. Want hoe moet je ze uitleggen hoe je dat over ze weet? De meeste mensen begrijpen het waarschijnlijk niet. (ik wel maar ja)

groetjes eendje! (🐥)

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • May 5, 2025

Hoi ​@eendje 

Ik weet niet hoe ik met dat soort dingen moet omgaan, maar ik weet wel wie dit soort dingen ook ervaart. Dat zijn er op mijn school (een vrije school) best wel veel. In klas 1 zat ik op een andere school en daar was het veel minder. 

Als je weet dat iemand dit ook ervaart kun je dat tegen ze zeggen en ook dat je weet wat er gaande is en of je ze kan helpen. 

Ik schrijf dit soort dingen op, nu doe ik soms anonieme briefjes bij de mentor/een vriend(in) van dat persoon.

Groetjes Lovegood 

hoi
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • May 9, 2025

Heeyyyy 

heyyy eendje, ik weet ook niet of je paranormaal begaafd bent, maar sommige dingen zijn te verklaren, dus daarom dat ik hier op reageer💕

(sorry als ik met iets respectloos overkom, ik begrijp wat je denkt en accepteer dat, ik vertel alleen wat ik denk dat de verklaring is, maar dat hoeft niet persee te zijn🩷)

(Ik heb de topic van ​@lovegood gelezen en erop gereageerd, maar ik wil meer weten)

ik kan/heb veel dingen die anderen raar vinden. Hieronder een paar voorbeelden:

-Ik voel de sfeer.

Voorbeeld: ik liep een keer mijn wiskunde lokaal binnen en mijn docent zat zoals normaal. Ik voelde iets raars en wist meteen dat er een teleurstellende sfeer hing. (Iedereen bleek een onvoldoende gehaald te hebben voor een proefwerk)

heb je een diagnose van iets? Ik heb bijvoorbeeld autisme en kan soms een beetje de sfeer voelen, dat is bij mij vooral omdat ik geen gedicht uitdrukkingen kan lezen en alles aan de houding en sfeer voel. Ik heb ook wel eens van iemand met autisme gehoord dat die soms niet weet wie wat voelt dus dat die als iemand verdrietig is zelf ook verdrietig word enzo, dus dat je dit ervaart is best normaal :) 

-Ik kan soms de toekomst voorspellen.

Voorbeeld: een keer, een paar jaar terug, zat ik te spelen met wat knuffels. Ineens kreeg ik een beeld van mijn ouders, huilend. Ze zeiden: 'We gaan scheiden.' Letterlijk 2 minuten later zeiden m'n ouders dat ze iets moesten bespreken. En guess wat? Ze gingen scheiden.

ik weet niet zo veel van je situatie, maar het kan zo zijn dat je ouders ruzie hadden, als je het je niet kan herringeren dat ze ruzie hadden, kan het ook zo zijn dat ze dat deden toen je sliep (volgensmij zijn er bepaalde fasen in je slaap waarbij je veel verwerkt en ombewust meekrijgt) daarom kan je er aan gedacht hebben en dat je het beeld in je hoofd krijgt kan zijn omdat je er aan denkt, dan kunnen je hersenen beelden maken. Ik heb zelf bijvoorbeeld een keer iets heel stoms gedaan en als ik er aan denk zie ik hoe iemand anders er staat zonder er zelf bij geweest te zijn, ik heb dus een beeld in mijn hoofd van wat mogelijk is gebeurd en dat kan heel realistisch lijken in je hoofd. 

-Ik zie/hoor/voel soms "iets".

Ik heb vaak het gevoel dat ik nooit alleen ben. Ik voel een soort onrust in de omgeving waar ik mij bevindt. Soms zie ik ook een soort schaduw in m'n ooghoeken. Soms is het wit, soms zwart. Ik hoor ook vaak zachtjes mijn naam. Zacht, maar toch hoor ik het duidelijk. Als ik dan omdraai en vraag wat er is (als er überhaupt iemand is) kijken ze me raar aan en zeggen ze dat ze niks zeiden. Ik noem het geesten omdat dat voor mij de enige verklaring is tot nu toe.

dat je iets in je ooghoek ziet, is normaal iedereen hallucineerd wel eens, er is niet altijd een verklaring voor maar soms kan het gewoon een bewegende tak of gordijn zijn en dan denk je dat je iets ziet, maar soms maken je hersenen ook gewoon iets. Dat je dingen hoord is wel een beetje zorgelijk (niet op een verkeerde manier hoor, meer dat ik het vervelend voor je vind🤍) het kan zo zijn dat je slaap tekort hebt als je dingen hoort, of een psychose (of psycgotische klachten) zelf heb ik psychotische klachten gehad en zag en hoorde ik dingen, ik kreeg toen medicijnen en heb er geen last meer van, dus je kan naar de dokter gaan hiervoor als je er veel last van hebt

Reflexen:

Ik voel het als iemand naar me kijkt, meeluistert of achter me staat. Vaak is dat ook zo, maar soms is er helemaal niemand. Toch blijft dat gevoel dan op de ondergrond.

als iemand echt naar je kijkt kan je het voelen, ik weet ook niet hoe mensen dat doen maar sommige mensen voelen dat gewoon haha, maar als er niemand is en je dat voelt kan het zo zijn dat je bang bent om bekeken/in de gaten gehouden word en daarom dat steeds voelt, heb je een traumatiserende gebeurtenis meegemaakt? Verder weet ik het ook niet zo goed bij deze sorry

Ik vind dit soms best eng en heb hier moeite mee. Ik heb hier al met m'n ouders over gepraat, maar ze zeggen dat ik te veel films kijk enzo. Toch weet ik diep van binnen dat ik dit van mijn moeder heb.

Ze heeft mij namelijk een keer iets vertelt dat mij altijd is bijgebleven. Zijzelf is het vergeten en dat vind ik vreemd.. Is een keer gingen zij en mijn vader naar een huisje een paar uur van huis vandaan. (ze was toen zwanger van mij) Het was midden in de nacht toen ze ineens een "gevoel" kreeg. Ze moest naar huis. Ze maakte m'n vader wakker, en vertelde het. Gelukkig luisterde hij en reden ze middernacht terug naar huis. Die volgende ochtend kregen ze te horen dat er bliksem was ingeslagen en dat ze geluk hebben gehad dat ze zijn weggegaan. Een paar dagen later kwam hun 1e kindje genaamd eendje gezond ter wereld.

dit is inderdaad wel apart, ik weet het niet zo goed, het kan toeval zijn, of ze had het aan de lucht gevoeld (je kunt soms ruiken/voelen of zien aan de lucht buiten wat voor weer het word of is geweest) maar ik ben wel blij dat je ouders uiteindelijk dus weg zijn gegaan, echt wow dit is best heftig

Hierbij nog een voorbeeld, ik herinner bijna alles.

Ik weet bijvoorbeeld nog dingen van toen ik 3,4,6 etc. Was (de oude baas van mijn vader, het lieve vrouwtje van m'n moeders werk, kleuterliedjes die niet meer geluisterd worden, ruzies met ouders, in de auto naar oma om 7 uur 's morgens, dromen etc.)

het kan zijn dat je een goed geheugen hebt, zelf onthoud ik ook nuttelose dingen, vaak heb je herringeren vanaf je vierde ongeveer (duidelijke heringeringen wel wat later)

Nu vraag ik me af, ben ik paranormaal begaafd of zoiets, of stress ik te veel en kijk ik te veel films? Aub tips hoe ik hiermee om kan gaan.

​​Ik weet niet zo goed waarvoor ik tips zal kunnen geven, omdat dit best wel veel is zegmaar. Maar je kunt naar een dokter gaan, ga jij naar iets van therapie? Een psychiater heeft vaak verstand van dit soort dingen en kan bijv medicijnen geven en anders kun je het best er niet te veel aandacht aan geven, als je bijv iets ziet het gewoon negeren, maar als je er echt angstig van word is het wel lastig :(

(sorry als ik hiermee paranormale mensen disrespecteer!!!)

bedankt voor het lange lezen, groetjes eendje!🐥

geen probleem, ik hoop dat je er wat aan hebt!🩷

May00
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • May 9, 2025

Ik had vriendin die telekinese kon. En ik lieg niet mijn hele klas stond er bij zelfs haar mond en neus waren bedekt . En die van de rest van de klas . En ze liet het zo over de tafel schieten zonde het aan te raken. 
en ik zelf ben meer van weten wat mensen gaan zeggen voor ze het zeggen. Soms word ik heel raar aangekeken als ik iemands zin afmaak zelfs al heeft diegene maar twee worden gezegd.

sherma_fan_1305
Forum|alt.badge.img+3

heyy anoniem 1305 hierzo ik snap wat je bedoeld ik heb last van egolocatie dit gebeurt soms als ik pijn heb hoor ik een geluid wat andere niet horen als een object dichtbij is hoor ik het geluid minder dan als objecten heel verweg zijn en dit is soms ook heel eng maar ik kan het nu ook zelf doen en weet wat het is oh ik voel aan waneer iemand verdrietig is en dan word ik ook verdrietig (weet niet hoe maar ik moet huilen als iemand verdrietig is en ik het helemaal niet erg vind dan ga ik alsnog huilen) maar eendje je bent niet eng en eendje zolang je je gaves inzet om de wereld mooier te maken moet je trots op jezelf zijn