hallo
Ik zal me eerst even voorstellen.
Mijn schuilnaam is Istas dit betekent sneeuw
Ik ben 17
En ontzettend slecht om over koetjes en kalfjes te praten dus laat ik meteen in het probleem springen
Al sinds de basisschool periode ben ik echt een pietje paniek. Als mijn moeder wat te laat was om me op te halen stond ik meteen bol van stress
Is ze me vergeten?
Heeft ze een ongeluk gehad?
Wil ze me niet meer?
Dat is een kleine greep uit mijn collectie van dingen die in me op kwamen.
En niet alleen dat ook als ik een laag cijfer haalde(ben ik echt zo dom?), een hoog cijfer (vinden ze me nu een nerd?) En ga maar door
Die paniek heeft nu zo'n vorm aangenomen dat ik nergens meer alleen heen durf niet meer naar school, niet meer met de bus, zelfs een rondje fietsen vind ik doodeng. Ik ben zo bang dat er iets gaat gebeuren. Als ik de situatie niet zelf kan controleren klap ik dicht en is de kans dat ik een paniekaanval krijg 90%
En die paniekaanvallen die nekken me het meest. Ik heb gelukkig niet meer het idee dat ik dood ga but still it's terrifying. Ik heb van alles geprobeerd: ademhaling oefeningen, me ergens op focussen maar het hellt niet. Wat wel helpt is mijn hond. Hij signaleert de paniekaanval voordat hij begonnen is en lijdt me af door te gaan blaffen, speeltjes naar me toe brengen etc. Mocht de paniekaanval toch doorzetten dan springt hij tegen me op net zolang tot ik ga liggen. Hij gaat dan bovenop me liggen en door zijn druk op me word ik sneller rustiger(heet ook wel DPT)
Klinkt fijn maar hier is het ding. Joep is geen hulphond.
Op straat moet ik het zelf doen en ik weet gewoon niet hoe.
Ik sluit mezelf nu op in huis en probeer op alle mogelijke manieren contact te voorkomen het triggert me alleen maar.
Ik kom alleen het huis uit voir mijn therapie en dan brengt een van mijn ouders me omdat ik niet meer zelf durf.
Ook begin ik me meer en meer te focussen op Ojibwe de tasl waarvan mijn gebruikersnaam is. Het begint echt een obsessie te worden ik kan aan niks anders meer denken
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen en hoop dat jullie misschien iets weten?