paniekaanvallen/ouders

  • 18 April 2019
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heey, ik wil graag even mijn hart luchten.
ik ben 14 jaar en ik heb last van paniekaanvallen.
maar het duur nu al een paar maanden en mijn ouders beginnen zich eraan te irriteren omdat ik bijna niet meer naar school ga.
ik voel me best wel alleen ook al heb ik veel mensen om mij heen die me proberen te helpen.
maar vandaag moest ik naar de tandarts en ik kreeg gelijk een paniekaanval op het moment dat mijn moeder zei dat we zo weg gingen.
dus ik zei dat niet gingen toen zei ze dan mag je nu het huis uit en kom je niet meer binnen!
gelukkig woont een vriendin van mij in de straat dus ik pakte mijn jas en schoenen en vertrok.
na een paar uurtjes ben ik wel weer terug naar huis gegaan maar werd er gedaan alsof er niks was gebeurd.
ik word telkens aangevallen als ik over mijn gevoelens wil praten dan word er gezegd je moet normaal doen en je bent depressief.
ik voel me altijd schuldig voor de dingen die ik voel omdat er altijd word gedaan alsof ik ervoor gekozen heb.
ik weet niet of iemand dit gaat lezen maar bedank voor het luisteren.....

1 reactie

Hey!

Je hebt vaak last van paniekaanvallen, en je ouders ergeren zich daar aan.

Paniekaanvallen zijn allesbehalve fijn, en je kan er ook helemaal niets aan doen dat je ze krijgt.
Ik vind de reactie van je ouders erg onpassend!
Heb je hulp voor je paniekaanvallen, van school of een psycholoog bijvoorbeeld?
Als je dit niet hebt zou ik je echt aanraden dat te doen! Je kunt naar je huisarts gaan die je dan kan doorverwijzen.

Je ouders mogen je niet zomaar uit huis zetten!
Gelukkig kon je wel bij een vriendin terecht, maar nog steeds is dit echt niet oké!
Weten je vriendin en haar ouders van de reden dat je naar haar toe ging?

Als je hulp hebt van iemand zou ik dit echt ook vermelden!
Als het nog eens gebeurt dat je ouders je zomaar buiten sturen, zonder dat je iets misdaan hebt kun je ook naar een maatschappelijk werker in je gemeente gaan (bij de politie), deze kan dan met je ouders praten.


Heel veel sterkte, en ik hoop dat het je lukt hulp te vragen, en al deze dingen te vermelden!
Groetjes
Lot

Reageer