Skip to main content
Vraag

Paniekaanvallen heel heftig

• September 20, 2026
  • 3 reacties
  • 36 Bekeken

Sky
Forum|alt.badge.img

Hoi

Ik heb heel veel last van paniekaanvallen en net weer… 

Het was heel heftig ik ben uitgeput ik kan niet meer.

heeft iemand hier tips voor??

Niemand weet ervan en ik schaam me er ook voor want ik denk dat heel weinig mensen dit hebben.

3 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • September 20, 2026

Hey, veel sterkte, misschien kun je via de zoekbalk bovenaan deze pagina met je zoekterm antwoorden vinden! Dat is mij ook wel eens gelukt toen ik antwoorden zocht. Je ziet dan vast wat topics met reacties waar je wat aan hebt. Succes!!  En we zijn bij je hoor 😘

Liefs, Tover xxx

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • September 20, 2026

Hoi ​@Sky ,

Paniekaanvallen kunnen inderdaad heel heftig zijn. Fijn dat je al een reactie hebt ontvangen op je topic. Je kunt zeker even rondlezen op het forum door de zoekbalk te gebruiken, en als je wilt dan kan je ook eens met De Kindertelefoon bellen (0800-0432) of met ons chatten. Dat kan elke dag van 11:00 tot 21.00 uur om anoniem je verhaal te delen of samen met de Kindertelefoon te kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Ik zie dat je ook ‘Zelfmoord’ als tag hebt gekozen bij je topic. Wanneer je zelfmoordgedachten hebt, dan kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Min123
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 20, 2026

hey ​@Sky ! Paniekaanvallen zijn heel vervelend. Ik heb ze ook gehad, en op een gegeven moment ook heel vaak en heftig. Ik snap dat het moeilijk is om te vertellen maar eigenlijk hebben relatief veel mensen een paniekstoornis en heel veel mensen hebben wel eens een paniekaanval gehad. Hoe eerder je erbij bent hoe makkelijker het weggaat.. Ik zou het toch tegen iemand zeggen. Ik kon toen ik er veel last van had in een paar weken terecht en het hielp heel erg. Wil je dit niet hielp voor mij vooral een dagboek bijhouden heel erg ( als de aanvallen komen door stress en gewoon af en toe mediteren en in het moment ademhalingsoefeningen doen en je omgeving opmerken ik doe dan 5 dingen die je ziet 4 dingen die je voelt 3 die je hoort 2 die je ruikt en 1 die je proeft. 

Hopelijk heeft dit iets geholpen en gaat het heel snel weer beter.

Sterkte!

Xxxjes van mij