Vraag

Paniekaanvallen en depressie

  • 3 February 2020
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hai lieve mensen, hier ben ik weeeer,

ik moet even wat dingen aan jullie kwijt en hoop ook dat jullie dit misschien willen lezen en reageren want ik heb het in mijn hoofd echt niet zo fijn..

De laatste tijd (ik denk sinds oktober, maar ik heb ook voorgaande jaren hier al last van gehad alleen dan minder) heb ik elke dag als ik opsta geen zin meer, spring ik het liefst voor een trein of slaap ik en word ik nooit meer wakker. Dat zou toch echt zo fijn zijn. Ik zal even op een rijtje zetten wat er in mijn hoofd omgaat,

  • ik heb een gebroken elleboog en het gaat echt niet goed
  • ik ben heel bang dat ik school niet ga halen
  • ik heb bijna elke avond een soort van(?) paniek aanvallen, soms zo erg dat ik het niet zelf op kan lossen
  • ik voel mij niet lekker in mijn lijf
  • ik voel onwijs veel druk en wil niemand teleurstellen

misschien dat jullie denken, waar zeurt die nou over? maar ik heb het er zo lastig mee.

ik heb het 1 vriend vertelt over alles wat er nu gebeurt en dat ik hele nare gedachtes krijg.  maar ik heb ook het er met hem over gehad of hij het wel kon hendelen en toen was hij een beetje van: het is niet altijd leuk omdat ‘gezeur’ aan te horen.  en nu durf ik niet echt meer met hem te praten want ik wil hem niet lastig vallen. maar het gaat ook echt niet goed met me volgens mij..

en met mijn ouders wil ik het er niet over hebben want vooral mijn moeder gaat er een heel ding van maken en die snapt niet hoe het werkt in mijn hoofd en dat botst zo erg. ze denkt ook bij veel dingen dat ik me aanstel, maar ik heb er last van, dan is er toch wat verkeerd? zij gaat het zelf willen oplossen en regels maken en allemaal dingen die alleen nog maar meer stress veroorzaken (ik heb dit al eerder alleen dan minder gehad en toen ging ze heel irritant doen. dus ik weet niet of iemand dit gelezen heeft maar ik zou graag van mensen willen horen wat ik het beste zou kunnen doen..

groetjes <3


2 reacties

Hey @N.oo.r.tje 

Wat vervelend om te horen! Echt een vervelende situatie! 

Wat ik zelf heb gedaan in een soortgelijke situatie, is dat ik naar iemand van de GGD ben gegaan op school. Ik praat zelf makkelijker met een persoon die er verstand van heeft dan met een vriend/vriendin die ik niet wil lastigvallen met mijn problemen. Dat kan ik jou ook aanraden. 

Moeders zijn vaak erg zorgzaam en maken zich echt overal zorgen om. Toch is het belangrijk om het haar te vertellen en hulp te zoeken. Dit soort gedachten moet je serieus nemen en ik gun het je zo erg om weer vrolijk door het leven te gaan. 

Verder kan je denken aan een psychologe of een therapeute. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit echt helpt om die gedachten uit je hoofd te zetten.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag. 

Liefs!

Heyy @N.oo.r.tje,

Ik snap helemaal wat je bedoeld! ( behalve dat voor de trein springen dan, neem het me niet kwalijk )

Ik voel de laatste tijd ook heel  veel druk, maar tegen mijn vrienden vertellen? Vergeet het maar die zullen het toch niet snappen….

Ik denk dat het vooral echt heel belangrijk is ( ookal is het heel moeilijk ) om een vertrouwenspersoon te vinden. Waarvan je zeker weet dat je hen er niet mee lastig valt. Maar je moet zeker niet tegen je zin in gaan praten met iemand zoals iemand van de GGD, zorg ervoor dat je je echt comfortabel voelt bij een persoon en die je begrijpt!  Praat  er rustig over met je ouders en vertel ze dat je niet wil dat ze er zo’n groot ding van maken want dat laat je alleen nog maar meer stommer voelen. Misschien een buurvrouw of buurman die je erg  vertrouwt?  

Zoals je zei, je vindt die regels maar irritant! Maak anders een lijstje voor jezelf die je wel fijn vindt, waar bijvoorbeeld opstaat dat je jezelf even gaat verwennen met een lekkere douche, of een filmpje met wat lekkers. Ook bijvoorbeeld als je druk voelt voor school en je bent aan het leren. Leer nooit achter elkaar door. Neem altijd echt even een momentje rust. En desnoods ga je de volgende ochtend maar verder ( nooit ‘s nachts ! ). 

Ik wens je alle geluk en ik hoop dat het beter met je gaat !

xoxo

Reageer