Vraag

paniekaanvallen, depressie en flashbacks

  • 14 June 2020
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

Badge

hoi, 

 

mijn naam is Alisha en ben 16 jaar. ik heb nu 5 jaar depressie en weet nog altijd niet wat ik wil met me leven vaak geautomutileerd en nu littekens van veel suisidalieit gehad en nu nog ik ben nu dan wel op een punt dat ik veel dingen kan bespreken en zo maar ik heb een terugval en wil weer dood en denk al veel aan plannen er voor. ik heb daarnet een paniek aanval gehad en vroeg me af of dat erg is en wat je dan moet doen de laatste tijd heb ik veel last van flachbacks en weet er niet mee om te gaan.  

 

heeft iemand hier ook ervaring in en snapt me help me plz. 

 

groetjes van mij


2 reacties

Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Maar ik snap dat het lastig is, begrijp dat je vriendinnen er voor je zijn. Je ouders vast ook wel! Je kan een thrapist zoeken of psycholoog. Zoek een doel in je leven, wat is je droombaan? Loop naar buiten, kijk op youtube zoek wat je interessant lijkt

Hey ik weet waar je het over hebt. Ik heb me ook heel vaak depressief gevoeld en geautomutileerd. Ik weet niet hoe het komt dat je flashbacks hebt, maar meestal onstaan ze na een nare gebeurtenis. Ik had ook flashbacks omdat ik vroeger gepest en seksueel misbruikt ben. Zo'n flashback vind ik zelf erg beangstigend want je beleefd een gebeurtenis opnieuw. Binnenkort krijg ik een trauma therapie om deze gebeurtenissen te verwerken. En zodat mijn klachten minder worden.

Dus goed dat je er over wilt praten. Je voelt er minder alleen door. En vaak word alles dan wat dragelijker voor je. Het kan ook een eerste stap tot hulp zijn.

Voor mij is praten een eerste stap tot verandering geweest. Dat gun ik jou ook.

 

Reageer