Vraag

Paniekaanval gehad?

  • 13 March 2023
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi

Vandaag tijdens wiskunde had iemand het opeens dat zij misschien een depressie had. Nu heb ik ook al best wel lang symptomen van een depressie maar het is nooit vastgesteld. Maar toen zij daarover begon kreeg ik het opeens heel erg benauwd en kon bijna niet meer ademen en opeens gingen mijn vingers en benen heel hard trillen, dat duurde ongeveer een halfuur. Was dat nou een paniekaanval of iets anders? Ik heb nog nooit een paniekaanval gehad, dus ik weet het niet zo goed. 


2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Heftig hoor en raar, voelde je ook duizelig en dat je hart snel ging kloppen dan heb je waarschijnelijk wel een paniek aanval gehad. bron:https://www.thuisarts.nl/paniekaanvallen

Ik hoop dat het weer beter met je gaat, groetjes sinasappelbroodje

Reputatie 6
Badge +3

hey, 

dat kan een paniekaanval geweest zijn maar dat hoef niet. het gevoel dat je erbij had is ook heel belangrijk. meestal heb je bij een paniekaanval het gevoel van controle verliezen of gek te zijn. je lichaam gaat over in een paniekstand, veroorzaakt door hormonen die jouw brein beïnvloeden. als het ook mentaal was, dan was het waarschijnlijk  een paniekaanval. als het alleen lichamelijk was, is de benaming ingewikkelder. 

ik hoop dat je hier iets aan hebt. 

Reageer