Vraag

Paniek aanvallen

  • 4 mei 2021
  • 4 reacties
  • 51 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

Ik heb de laatste tijd erg veel last van paniek aanvallen en ik ben de hele dag aan het huilen, ook heb ik een erg laag zelfbeeld gekregen. Ik heb geen idee waardoor het komt en hoe ik mij beter kan  gaan voelen. 

Kan iemand mij misschien helpen? <3


4 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hey jolie, 

Zelf heb ik ook geen idee waarom ik depressie heb, maar ik heb wel een aantal tips! 
1 probeer afleiding te vinden. Iets doen wat jij leuk vindt of waarbij jij een fijn gevoel hebt.

2 probeer er met iemand over te praten. Dat is misschien niet altijd even makkelijk maar helpt wel. Je kan het bespreken met je mentor/vertrouwenspersoon of je ouders als je dat wil. Je kan natuurlijk altijd met de kindertelefoon bellen of chatten als je dat wil.

3 een laag zelfbeeld hebben is echt niet nodig. Jij bent uniek, wat anderen er ook van vinden! Het is echt niet jouw schuld dat jij je zo voelt. Om hierbij te helpen kan je jezelf becomplimenteren als iets lukt of als je het nodig hebt. Voel jezelf dan echt niet egoïstisch!

Ik weet helaas niks over paniekaanvallen, dus daarmee kan ik je niet helpen.

Groetjes iemand.

Reputatie 6
Badge +9

Heey,

Wat vervelend dat je last hebt van paniekaanvallen. Ik heb zelf ook last van paniekaanvallen, dus ik begrijp je goed.

Zoals er algezegd is, is het goed om met iemand te praten bijvoorbeeld: je ouders, mentor, docent, familielid, vriend(in), iemand anders die je vertrouwt. Je kan ook naar de huisarts gaan, hij/zij kan jou helpen en eventueel doorverwijzen naar iemand die er meer verstand van heeft.

Voorbeelden van dingen die je kan doen als je een paniekaanval hebt:

  • ademhalingsoefeningen. Je kan bijvoorbeeld 3 seconden inademen en 6 seconden uitademen. 
  • wat water drinken.
  • mindfulness. Dit kan je helpen om wat rustiger te worden en je terugbrengen naar het hier en nu. Je kan apps downloaden op je telefoon. Bijvoorbeeld: de mindfulness app of VGZ mindfulness coach app.
  • maak een wandeling buiten.
  • ga met iemand praten.
  • doe iets waardoor je afgeleid raakt. Bijvoorbeeld: hardop lezen, schrijven, zingen, tekenen, iets anders wat je leuk vindt.
  • ga sporten.

Een paniekaanval stopt vanzelf weer. Het lijkt misschien een lange tijd maar het duurt vaak niet langer dan 1,5 uur. Daarnaast is het goed om te weten dat het niet gevaarlijk is, zelf niet als je lichamelijke klachten hebt tijdens de aanval. Je gaat niet dood.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik wens je veel succes en sterkte!!!

 

joeeeeeee

Badge

Hey jolie, 

Zelf heb ik ook geen idee waarom ik depressie heb, maar ik heb wel een aantal tips! 
1 probeer afleiding te vinden. Iets doen wat jij leuk vindt of waarbij jij een fijn gevoel hebt.

2 probeer er met iemand over te praten. Dat is misschien niet altijd even makkelijk maar helpt wel. Je kan het bespreken met je mentor/vertrouwenspersoon of je ouders als je dat wil. Je kan natuurlijk altijd met de kindertelefoon bellen of chatten als je dat wil.

3 een laag zelfbeeld hebben is echt niet nodig. Jij bent uniek, wat anderen er ook van vinden! Het is echt niet jouw schuld dat jij je zo voelt. Om hierbij te helpen kan je jezelf becomplimenteren als iets lukt of als je het nodig hebt. Voel jezelf dan echt niet egoïstisch!

Ik weet helaas niks over paniekaanvallen, dus daarmee kan ik je niet helpen.

Groetjes iemand.

Heel erg bedankt voor al je tips! Ik ga der zeker iets mee doen, nog maals erg bedankt!

Badge

Heey,

Wat vervelend dat je last hebt van paniekaanvallen. Ik heb zelf ook last van paniekaanvallen, dus ik begrijp je goed.

Zoals er algezegd is, is het goed om met iemand te praten bijvoorbeeld: je ouders, mentor, docent, familielid, vriend(in), iemand anders die je vertrouwt. Je kan ook naar de huisarts gaan, hij/zij kan jou helpen en eventueel doorverwijzen naar iemand die er meer verstand van heeft.

Voorbeelden van dingen die je kan doen als je een paniekaanval hebt:

  • ademhalingsoefeningen. Je kan bijvoorbeeld 3 seconden inademen en 6 seconden uitademen. 
  • wat water drinken.
  • mindfulness. Dit kan je helpen om wat rustiger te worden en je terugbrengen naar het hier en nu. Je kan apps downloaden op je telefoon. Bijvoorbeeld: de mindfulness app of VGZ mindfulness coach app.
  • maak een wandeling buiten.
  • ga met iemand praten.
  • doe iets waardoor je afgeleid raakt. Bijvoorbeeld: hardop lezen, schrijven, zingen, tekenen, iets anders wat je leuk vindt.
  • ga sporten.

Een paniekaanval stopt vanzelf weer. Het lijkt misschien een lange tijd maar het duurt vaak niet langer dan 1,5 uur. Daarnaast is het goed om te weten dat het niet gevaarlijk is, zelf niet als je lichamelijke klachten hebt tijdens de aanval. Je gaat niet dood.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik wens je veel succes en sterkte!!!

 

joeeeeeee

Heel erg  bedankt voor je tips! Het gaat goed komen!!! Ik wens jou ook veel sterkte en succes!<3

Reageer