overlijden moeder

  • 30 July 2021
  • 1 reactie
  • 38 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal, 

Een maand geleden is mijn moeder overleden. In 2012 kreeg mijn moeder borstkanker, hier is ze in 2013 van genezen. Toen plotseling kreeg ze in 2018 uitzaaiingen die nooit meer weg zijn gegaan. In februari 2021 kreeg mijn moeder een hersentumor en in april een herseninfarct. Ze heeft dit allemaal doorstaan, maar helaas eind juni kreeg ze nog een herseninfarct waar ze aan is overleden. 
 

De eerste paar weken was het net of ze er nog was, alsof ze gewoon op de bank lag of even naar de wc was, nu begin ik meer en meer te beseffen dat ze er echt niet meer is. Ik mis haar. 
Met mijn vader en zusjes praat ik nauwelijks, dat hebben we ook nooit echt gedaan, dus het is gek als dat ineens zo is. Ik ga af en toe naar de psycholoog en naar de huisarts, ze zijn heel aardig, maar ik heb heel erg het gevoel alsof ik daar te veel kom. 
 

Ik voel me op dit moment vermoeid, want ik slaap heel slecht en ik heb de hele dag hoofdpijn. 
 

Ik weet eigenlijk niet echt waarom ik dit deel, maar misschien hebben jullie ook ervaringen rond het verliezen van een dierbare, met name een van je ouders.


1 reactie

Heyy

 

Jeetje.. Wat heftig zeg.. Gecondoleerd met het verlies van je moeder:heart:

 

Ik snap dat je je hierdoor een beetje slecht voelt en de klachten die je ervaart komen denk ik door deze gebeurtenis..

 

Als je behoefte hebt om naar de huisarts / psycholoog te gaan om te praten mag en kan dat gewoon hoor daar kom je echt niet te veel.. Hij/zij is er namelijk echt voor je en praten helpt alleen maar om dit soort gebeurtenissen beter te verwerken en misschien heeft de huisarts / psycholoog ook wel goede tips voor je om je weer wat beter te voelen. Ook mag je echt met je vader en zusje praten en het is niet gek dat je nu ineens wat meer wilt praten. Er is veel gebeurt en dan is het misschien juist fijn om elkaar te hebben.

 

Je kan ook als je dat prettig vindt een keer met een medewerker van de kindertelefoon chatten of bellen.. Ook daar bieden de mensen je een fijn luisterend oor als je even je ei kwijt moet:slight_smile:

 

Heel veel sterkte gewenst en als je meer kwijt wilt ben je natuurlijk ook altijd op het forum welkom:blush:

 

Groetjes van mij!

Reageer