Skip to main content
Vraag

overleden moeder

• November 18, 2025
  • 7 reacties
  • 89 Bekeken

Joya
Forum|alt.badge.img

Heyy, ik ben mn moeder dus verloren toen ik best jong was, maar heb hier nog echt bijna elke dag last van. Iemand tips?? Ik zou er ook wel over willen praten met mensen in mijn omgeving, maar dat lukt niet of ik vertrouw ze niet.

7 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 18, 2025

Hey, Ah wat een verdrietig bericht van toen. Ik snap zeker dat je daar over wil praten. En misschien een soort gevoels dagboek bij houden waar je alles kunt opschrijven en tekenen en wat je maar wil? En ik heb voor je opgezocht dat er ook contact groepen zijn waar je kunt praten met lotgenoten. Zoals "Achter de regenboog"  of EvE Foundation en ook Rouw netwerk jong.  Je kunt dat vinden via Google etc. 

En je kunt altijd de Kindertelefoon bellen! 0800 0432 

Ik hoop dat je er iets aan hebt en veel sterkte!! 😘 Liefs, Tover xxx 

Joya
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • November 18, 2025

@Tover01 dankjewell!! Ik had nog helemaal niet gedacht aan die contact groepen, of dagboek. Ga ik zeker proberen

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@Joya ,

Ah wat verdrietig zeg. Kan me voorstellen dat je er met mensen over wil praten en sluit me aan bij ​@Tover01 ! Je kunt bijvoorbeeld ook een psycholoog proberen die kan je ook rouwverwerking bieden, een vriendin heeft dat ook gehad en het heeft haar wel geholpen, ik hoop en gun het je dat dat voor jou ook helpt. En natuurlijk bepaal je zelf wat je zegt en wanneer, of je schrijft bijvoorbeeld een brief en geeft die dan.  Hopelijk kun je er iets mee!♥️

Veel liefs en sterkte ♥️

ookikanoniem123
Forum|alt.badge.img

hey! ik ben zelf nu bijna 4 jaar geleden mijn vader verloren want hij was ongeneselijk ziek. dit was 3 dagen na mijn 12de verjaardag. ik vind het soms heel fijn om met mensen te praten, maar soms ook niet omdat ze het niet begrijpen. Mijn tandarts zei vandaag bijvoorbeeld dat we het soms ook los moeten kunnen laten en door moeten leven terwijl ik mijn vader heel graag dichtbij me wil houden. misschien als we vragen hebben voor elkaar kunnen we die stellen. heel veel liefs en sterkte!!~Ookikanoniem

Joya
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • November 19, 2025

@Boterbloempjee dankjewep voor de tips ❤️

Joya
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • November 19, 2025

@ookikanoniem123 Ja z'on situatie als bij de tandarts herken ik wel. Je mag mij altijd iets vragen, jij ook sterkte! ❤️

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 20, 2025

Hoi, je verdriet is helemaal begrijpelijk en goed, en hoe je daarmee om gaat en hoe lang is jouw eigen zaak. En mooi wat je zegt " terwijl ik mijn vader heel graag dichtbij me wil houden" .

Zo is dat en dat kan en mag je ook. Jouw tekst raakt me wel.  Ik hoop dat je door kunt met de lieve tips. Veel sterkte en liefde! ♥️

Groetjes liefs Tartan X