Skip to main content
Vraag

Overdenken

• August 31, 2025
  • 4 reacties
  • 39 Bekeken

Ik overdenk alles.

Nu ben ik nog steeds aan het denken aan toen ik stotterde bij de tennisbaan.

Hoe stop ik dit?

4 reacties

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • August 31, 2025

Hoi ​@Just_Chilling 

Is dit niet normaal dan?

Groetjes Lovegood 

• Net nieuw
  • September 2, 2025

Hey ​@Just_Chilling 

Vervelend dat je alles overdenkt, ik had dit zelf ook en ik kon er niet meer tegen maar uiteindelijk dacht ik van: wth boeit het? Een tip voor jou is om gwn te kijken hoe vaak zoiets bij iemand anders gebeurd en je dan af te vragen: wat maakt het bij mij uit als het bij iedereen gebeurd? Dit heeft mij helpen zelfs bijna compleet te stoppen met overeenken en ik hoop dat het bij jou ook werkt! 

• September 2, 2025

​Thanks, dit probeer ik al een tijdje, maar misschien heeft het ook gewoon tijd nodig

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 2, 2025

Hoi,

ik weet precies hoe je je voelt want ik had dit namelijk  ook. Bij elk klein dingetje bijvoorbeeld wat ik zei of hoe ik iets uitsprak of hoe ik me gedroeg rondom anderen. Maar ook hoe ik gisteren liep of hoe ik zat in de metro, echt van die kleine dingen. Dit is niet eens heel lang geleden en het is zeker niet in 1x weggegaan. Zoals ​@anoniemusje al zei begon ik te denken van “wat boeit het” dat heeft mij lang gekost om echt echt zo te denken. Ik kijk naar een bepaalde youtuber die dit soort dingen bespreekt en me heeel erg heeft geholpen hiermee door het juist advies te geven en de juist mindset in te stellen. Ze zei van “ als je vaak overdenkt aan dingen die al zijn geweest, wat boeit het, je kan het nie veranderen, het verleden komt nie terug, je moet leven in het heden. Als je je dus in zo een situatie bevindt leef dat met de mentaliteit van “oke en?” Zo van wat nu? Het is gebeurd en nu wat. Je kan er toch nix aan doen dus waarom verspil je tijd om er nog over na te denken. Niemand boeit het iedereen is het al vergeten dus waarom zit je er nog mee? Zo ben ik dus gaan denken en dit heeft inderdaad wat tijd gekost maar uiteindelijk ben ik er gekomen.

hoop dat je hieraan iets hebtt veel successs xx