Vraag

overdenken

  • 3 September 2022
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

Badge

Nou.. meestal elke dag wel.. dan ga ik denken dat als ik (bijvoorbeeld) nu niet een teddybeer aan raak gaat er iets ergs gebeuren. Dat gebeurt natuurlijk niet maar dat denk ik dan wel.. iemand tips.. 😕


4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey Uncomfy32,

Wat kan helpen is om het niet te doen wat je ervoor zou zorgen dat er niks gebeurd. Dan zal je zien dat er niks gebeurd. Als het je eenmaal lukt wordt het steeds makkelijker. Je moet jezelf gewoon van je gedachten af zien te leiden. Je kan misschien snel aan iets anders denken, of iets anders gaan doen. Of misschien weet jij zelf nog wel iets.

Succes!

Groetjes iemand.

Badge

​​​​​​​(Onnodige quotes verwijderd)

Hey! Ik heb ook last van overdenken, en ik doe sinds kort het volgende; Ik scheid mijn overdenk-gedachtes af door er een persoon van te maken. Ik geef het een naam! Als die gedachtes dan opkomen zeg ik "(naam) ik heb er nu ff geen zin in.” Om het nog specefieker te maken geef ik de gedachtes een bepaalde tijd om op te komen. dan ziet het er in mijn hoofd zo uit; "Zeg, (naam) nu mag je het er uit laten voor een paar minuten, daarna wil ik je niet meer horen totdat ik dat zelf van je vraag."

 

Ik hoop dat jij er iets mee kan!

Reputatie 7
Badge +9

Hey,

Ik overdenk ook heel veel. Wat mij geholpen is tegen mezelf zeggen: “Wakker worden”.
Probeer een zin te bedenken die jou helpen jou weer bij jouw zinnen te brengen. 
Hoop dat dit een beetje helpt!

Groetjes

Wat je wellicht ook zou kunnen helpen is meditatie. gewoon een paar minuten per dag op een rustige plek zitten, je hoofd leeg maken en op je ademhaling letten. als je consistent bent dan zul je al snel minder random / overbodige gedachten door de dag heen krijgen.

Reageer