Vraag

overdenken

  • 8 December 2020
  • 2 reacties
  • 95 Bekeken

Badge

Hey daar ben ik weer… ik heb in mijn laatste 3 topics over school vertelt en dat ga ik nu ook doen. Ik zit in de 2de. Ik heb me weer ziekgemeld voor de 100ste keer dit jaar. En ik ben niet echt ziek. Ik kan het gewoon niet op school! Ik heb 1 vriendin (waar ik dankbaar voor ben) maar dat is het. Gelukkig heb ik haar nog maar voor de rest heb ik geen close vrienden. Dus als zij er niet is dan ben ik “alleen”.

ik denk ook veel te veel na. Maar ik kan er niks aan doen. Daardoor let ik niet op in de lessen en leer ik ook niks. Hetzelfde thuis. thuis huil ik ook vaak (door school).

Nu is het dus zo. Die vriendin van mij is lesbisch en dat is prima. Maar nu zegt iedereen in mijn klas dat we samen zijn! Ik durf niet echt naar school en ik weet niet wat ik moet doen nu. Kunnen Julię me helpen?

Kiki


2 reacties

Hey,

Niet naar school gaan lijkt mij niet de juiste oplossing. Op een gegeven moment moet je sowieso weer naar school en door dat moment uit te stellen maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf. Probeer of je er met je ouder of mentor of iemand anders die je vertrouwt over kan praten, dan kan deze persoon je misschien helpen. Je kan ook een schriftje/boekje bijhouden en hier je gedachten opschrijven zodat je ze kwijt bent. Zorg dan wel dat je naast negatieve juist ook positieve dingen opschrijft. Dit kan je helpen. Je kan natuurlijk ook altijd hier op het forum dingen waar je mee zit van je af schrijven, dan kunnen anderen je misschien helpen en/of met je meeleven.

Ik hoop dat het snel weer beter met je gaat. J8j8 

Hoi Kiki,

Niet naar school gaan maakt het alleen maar lastiger. Mensen zullen zich afvragen waar je bent en je legt de drempel ook alleen maar hoger voor jezelf om wel weer te gaan. Daarbij heb je een leerplicht en wanneer je je opvallend vaak ziek meldt gaat je mentor er met je over in gesprek. Ik raad je aan om zelf de stap naar je mentor te zetten, maar je kan natuurlijk ook met je ouders, andere familie of een vertrouwenspersoon/andere docent praten. Genoeg opties, ik zou kijken waar jij je het fijnste bij voelt. Verder kan het helpen om te schrijven of tekenen wat je voelt en denkt. Dan blijft het niet in je hoofd rond zweven, maar ben je het even kwijt.

sterkte,

Butterfly

Reageer