Vraag

Overal angsten voor

  • 9 April 2020
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy,

 

Ik weet niet wat er aan de hand is met me maar ik wilde het even kwijt en misschien dat dit iets is wat meer voorkomt en dat mensen weten wat het is.

 

Ik wordt de laatste tijd voor steeds meer dingen bang, maar dan ook de meest onzinnige dingen. Ik ben bang dat ik op drukke plekken ( wat nu niet echt een groot probleem is) vast kom te zitten tussen de mensen ofzo. Ik ben bang dat ik dingen niet goed genoeg doe, of dat ik nooit iets zal bereiken. Ik heb angsten dat ik in de toekomst de universiteit of iets niet aan kan. Maar het ergste is denk ik in het sociale leven, ik durf steeds moeilijker naar drukke plekken omdat ik bang ben dat ik niet aardig ben of mensen mij raar vinden ofzo. Het gaat zelf zo ver dat ik mijn vriend(in)en niet meer durf te appen omdat ik het gevoel heb dat ze me niet meer mogen en raar vinden. 
 

Ik snap echt niet wat dit is en hoe dit ineens kan, ik heb altijd al een beetje angst in sociale contacten gehad, maar de laatste 3 maanden is het echt erg en heb ik meerdere angsten. Weet iemand hoe dit mogelijk kan zijn en wat het is of kan zijn?

 

groetjes, 

 

360popescope


1 reactie

Hi 360popescope,

 

dat is niet fijn, wat zeg ik, ik kan me voorstellen dat het echt heel vervelend is als je je zo voelt. Je maakt je druk om dingen waarvan je zelf eigenlijk niet snapt waarom je dat doet.

Ik heb er niet direct een antwoord op voor jou. Maar misschien heb je iets aan de serie programma's die in februari/maart uitgezonden is op npo. Via link kun je de serie bekijken.

quote:

De bekende neuropsycholoog Erik Scherder onderzoekt hoe ons leven soms beheerst kan worden door angsten, gepieker en getob. Maar vooral ook hoe we daar mee om moeten gaan.

bron: https://www.npostart.nl/erik-scherder-laat-zich-niet-kisten/VPWON_1303419

Zelf heb ik nog maar 2 van de 4 afleveringen gezien. Ik loop een beetje achter :upside_down: Ik wil die andere ook nog kijken, als ik er tijd voor heb.

Ik vind dat alles begrijpelijk wordt verteld, dus ik hoop dat je er iets aan hebt. Misschien begrijp je daardoor beter waar dingen door kunnen komen en hoe je er mee om moet gaan of wat je er aan kunt doen. Nou ja, dat hoop ik dan toch.

Verder denk ik dat de corona crisis er ook niet aan helpt. Alles is anders geworden ineens. Sociale contacten worden ontraden door de overheid, scholen zijn dicht, net als sportclubs en horeca en daardoor kom je ook sneller in ‘afzondering'. Ik bedoel op school/sportclub etc. kom je altijd kinderen van je leeftijd tegen en is het makkelijk om even te praten met de één of ander.

Oh ja, misschien vind je ook nog interessante info op de site van de Universiteit van Nederland. Ik heb die site pas ontdekt en zie dat er veel interessante dingen te bekijken zijn. Ze zijn al in 2013 gestart, dus er zijn over allerlei onderwerpen interessante filmpjes.

https://www.youtube.com/channel/UCSW0CYhKC1J0cpknZvN8MvQ

Daar staan ook video's van Eric Scherder bijvoorbeeld:

Waarom vernietigt vanillevla onze hersenen?

 

Ik weet niet of je vanillevla eet :thinking: , maar misschien is het sws interessant. Ik kwam deze toevallig tegen tijdens het zoeken.

 

Je kunt eens rondkijken of er nog andere interessante video's voor jou op staan.

Verder weet ik nu niks te bedenken. Anders laat ik het wel weer weten.

 

Hopelijk zijn er ook anderen die tips hebben voor je.

 

#staysafe

 

Groetjes,

M&M's

Reageer