Skip to main content

Over mij en meisjes :)

• October 5, 2026
  • 7 reacties
  • 120 Bekeken

Tover01
Forum|alt.badge.img+20

Hey allemaal. Ik maak dit topic omdat ik zie en merk dat er vragen en misverstanden zijn over dingen die ik post over mijn houding naar meisjes-vrouwen en mijn vriendin. Jullie hebben vast al gelezen over mijn "volgzame" opstelling bij mijn vriendin Of dat ik dat ook ben bij meisjes algemeen. Dat vinden andere kinderen vaak iig. Misschien hebben jullie ook gezien dat ik van nature best wat beleefd en gehoorzaam ben, of dat ik bij mn vriendin soms luister zoals  je dat misschien niet gewend bent. Ik snap dat daar vragen over zijn, dat dat voor andere kinderen raar lijkt misschien. En daarom leg ik het gewoon zelf uit.

Ik ben opgegroeid met mijn moeder en mijn grote zus. Op de basisschool had ik alleen vrouwelijke leerkrachten, en op de middelbare school tot nu toe ook maar één man. Ook bij judo wordt ik door een vrouw getraind. Bij scouting is het meer gemixt maar is de teamleider een vrouw. Prima natuurlijk!  Maar kortom: bijna iedereen die mij ooit geleid, geleerd, gestraft, beloond of gestuurd heeft, was een vrouw en dat ging altijd super goed. Daardoor voelt leiding krijgen van vrouwen en meiden voor mij gewoon vertrouwd, veilig en comfortabel denk ik. Zo ben ik gewend dat het gaat.

Er is nog iets uit mijn verleden dat daarbij hoort. Dat kun je ook in een paar andere topics van mij lezen maar kort gezegd. In groep 7 en 8 was ik behoorlijk druk en aanwezig in de klas en best wel storend soms, en dat was lastig voor de hele klas. De drie meisjes die meestal het dichtst bij mij zaten, merkten daar het meest van. Op een gegeven moment was de juf het zat en kreeg ik een flinke (verdiende)  straf: een half uur op de gang, met mijn gezicht naar de schoolregels op de muur en mijn handen op mijn rug. Daarna moest ik ook voor de klas excuses maken, en eerlijk: toen heb ik ook echt gehuild. Maar dat half uur heeft me ook veranderd. Het was een meisje uit mijn groep die mij tijdens de straf aansprak, lieve woorden zei daar. Ze zorgde met haar woorden dat ik brak en veranderde. Ik moest luisteren, stond daar, kon niet anders, kon geen kant op. En gelukkig maar. Ze is nu mijn vriendin trouwens. Ik werd daarna rustiger, en vooral: ik wilde nooit meer de jongen zijn die anderen last bezorgde. Het was een knop die omging. 

Door dat alles voelt het voor mij niet gek om wat beleefder en volgender te zijn dan veel jongens misschien, naar meiden toe. Sterker nog het gaat voor mij vanzelf zo en voelt goed en veilig. Noem het onderdanig, beleefd of volgend, die drie woorden gebruik ik ook wel.  Maakt mij niet uit. Misschien vinden jullie dat vreemd voor een jongen. Dat begrijp ik echt best, en het is helemaal logisch en oké om dat zo te vinden. Maar voor mij is het geen zwakte en geen gedwongen ding: het is een keuze die bij me past, en ik voel me er goed en veilig bij.

Ik vind gewoon dat meiden en vrouwen vaak echt heel goed leiding kunnen geven. Dingen goed aanvoelen, vooruit denken en de goede aanpak hebben. En dat heb ik mijn hele leven zo gezien. En ervaren. Het was immers de juf, ook weer een jonge vrouw eig nog, die mij de beslissende straf en dus wake up call gaf. En bij mijn vriendin vind ik het fijn om wat meer volgend, luisterend te zijn; dat geeft me rust, en ik hoef niet per se de 'grote stoere jongen" uit te hangen. Ik ben echt wel stoer maar niet constant. Ik word daarbij om meer redenen wel "vreemd" gevonden door sommigen. Ik draag rokjes, kilt, en als ik bij een korte broek kniekousen draag met kleurtjes is dat blijkbaar ook raar. Het is me bekend en ik ben eraan gewend. Hoewel ik er ook last van heb soms. Comments, pesterijen en ook een keer op mijn knieën gezet. Maar ik ben zo, ik leef zo en voel mij gewoon goed om zo te zijn. En tegelijkertijd zit ik op voetbal, 2 vechtsporten en survival bij de scouting. Ik denk alleen niet zo in gender rollen ofzo. Maar even weer over hoe ik mij opstel bij meisjes en mn vriendin. 

Vinden jullie dat ik moet nadenken over dit? Is het echt zò raar om zo te zijn met je lief? Hebben jullie misschien tips? 

En als jullie er vragen over hebben, stel ze gerust. Ik vertel het liever zelf zo dan dat kinderen raar over me denken zonder te weten hoe het zit. Zo zit ik in elkaar. Ik hoop dat ik het duidelijk kon maken en dat jullie eerlijk zeggen wat je vind. 😊

Liefs, Tover xxx

7 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • October 5, 2026

​@Tover01 helemaal niks mis mee. Ben leker je zelf en beleeft zijn is aleen maar goed. Het is wel heel toevallig dat je eigelijk aleen maar vrouwen als leerkrachten hebt gehad niks mis mee maar bij mij is dat wel iets gebalanceerder tusen man vrouw op de basisschool heb ik 2,5 van de 8 jaar een man gehad en nu op de middelbare is het ongeveer gelijk. 

Ander
  • October 5, 2026

Hej Tover, ik heb al veel van je topics en reacties gelezen en super dapper dat je dit post. Er is echt eerlijk niks mis mee. Iedereen zoekt een passende relatie. Het is pas een probleem als je dingen tegen je zin zou doen, maar je zegt dat het bij je past en rust geeft. Chill dat je zo het schijt hebt aan wat zgz "normaal" is voor jongens en dat je gewoon je eigen kledingstijl hebt. Jammer dat mensen daar zo stom over doen, maar blijf gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt! Dat is iets dat je me zelf gezegd hebt dus het moet wel waar zijn. Dat er in je leven veel meer vrouwen dan mannen de leiding nemen zoals op school en sport en zo dat is gewoon een toeval daar moet je niks achter zoeken. En wat jij doet of niet doet met je lief dat gaat niemand wat aan toch. Dat iemand beleefd is en volgend is dat gaat ook niemand iets aan.
Zoals je mss weet heb ik zelf ook niet zo'n "normale" kledingkeuze en relatie. Om de kleding en uiterlijk word er vaak bespot en soms ook met geweld op gereageerd. Het is klote dat mensen (en ja dus ook mensen van onze leeftijd) er blijkbaar problemen mee hebben als iemand een klein beetje anders is dan de rest. Het kan gaan om superkleine dingen (ga maar eens naar school met lichtblauwe sokken) of uiterlijk (dat je haar een beetje artiestiek geknipt is) of dat je relatie een beetje anders is (dat je een meisje hebt dat er als jongen wil uitzien maar een meisje wil zijn) en tig andere dingen. Het was ooit anders: mijn ouders liepen vroeger in hele rare kleren rond en mijn pa had lang haar tot op zijn gat. Er is iets verandert dat mensen alles wat voor hun raar lijkt ook beginnen af te keuren ook al doe je er niks geen kwaad mee. Ofdat je in een rokje loopt of een rooie hoed op je kop hebt of een hopeloos fantazieloze hoodie aan trekt, so what! Het rare is dat op TV en zo het vol loopt van mensen die wat afwijken of een eigen mening hebben of er niet doorsnee uitzien, en dat is dan blijkbaar geen probleem, maar als diezelfde mensen dan ook écht zijn en gewoon hun leven leiden en op straat lopen dan is het plots een probleem? 
En jij en je meisje wat jullie wel of niet doen gaat ook helemaal niemand wat aan, net als ik met mijn bffe (de b staat voor best niet voor boy) en ik zie nu dat ik teveel haakjes ( ) gebruik als ik wat schrijf, maar fuck it 
Ik weet niet hoe ik je kan bijstaan en helpen maar ik zal je wel ff huggen  
grooooiiitzzz 
Ander

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • October 5, 2026

hi lieve ​@Tover01, ik vind het erg knap hoe je je zelf zo verwoord en uitlegt. dankjewel dat je dit met ons wilde delen. ik wil als eerste zeggen dat ik het eigenlijk een beetje gek vind dat je denkt dat je aan ons moet vertellen hoe jij in elkaar zit. (ik bedoel het niet gemeen) wat ik bedoel is eigenlijk dat je helemaal geen verantwoording hoeft af te leggen over wie je bent en hoe je in elkaar zit. en bij deze woorden vind ik (onderdanig, beleefd of volgend,) dat je jezelf erg in een hokje plaatst en anderen mensen dat ook doen als je dat van anderen hoort. ik wil je vooral heel erg mee geven dat je mag zijn wie je bent en als jij het prima vind hoe je nu bent dan hoef je jezelf niet te veranderen omdat anderen er iets van vinden. want je bent meer dan alleen wat mensen van je denken, je kan die drie woorden ook als iets negatiefs zien maar het kunnen ook hele mooie eigenschappen zijn. blijf lekker wie je bent. voor mij ben je een heel lief persoon vanbinnen en vanbuiten dat weet ik zeker. en je hebt je hart echt op de goede plek. dus lieve tover draag lekker wat je wilt en wees jezelf dat is het mooiste wat je jezelf, je meisje, ons en heel veel anderen kan geven. onthoud dat alsjeblieft.

nogmaals ik ben misschien een beetje te direct geweest maar ik bedoel het niet gemeen.

heel veel liefs vie ❤️🫂

Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • October 5, 2026

Hoi super lieve ​@Tover01  de anderen zeggen het eigenlijk al. Van alles wat jij en iedereen meemaakt neem je allerlei dingen mee. Jij ook. Je flinke maar (toen goede) straf, je lieve meisje en je eigen verstandige omkeer en je mooie karakter. En dat maakt jou. En blijf alsjeblieft jezelf. Met je lieve antwoorden en reacties hier. Je rol in jullie relatie. En ook je leuke korte kleding en je hobbys.  Je bent helemaal mooi en goed zo. Dat is mooi en hoef je nooit te verantwoorden.

Groetjes en liefs voor jou 🥰 Tjempie xxxx

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 5, 2026

Hi ​@Tover01  je meisje zag het al toen je in die hoek stond. En nu ziet ze het nog. Dit is een leuke, slimme, stoere, interessante, eigenzinnige jongen. Dat telt. Laat iedereen (inclusief ikzelf) verder maar denken wat ze willen. Jij bent zoals je bent en je meisje is happy met jou! 

Doby xxx 

M.K.
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • October 6, 2026

Ik voel je ​@Tover01 zoals jij weet ben ik opgevoed door alleen mn moeder en ik heb ook iets met dominante vrouwen/meiden ik heb daar een soort zwakke punt voor en heel veel respect. Ik vind dat op een of andere manier leuker ofzo. 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 6, 2026

Allemaal echt super bedankt! ❤️ Ik zal lekker mezelf blijven! 💪🏼😘 Jullie helpen me echt met jullie lieve en mooie adviezen! 

Liefs, Tover xxx