Vraag

ouders vertellen over zelfbeschadiging

  • 30 March 2023
  • 5 reacties
  • 122 Bekeken

Badge

Hoi hoi!

ik heb best wel veel paniek, omdat ik vanavond misschien aan mijn ouders ga vertellen dat ik sh doe. Als ik dit ga doen gaat een vriend me hierbij helpen. Ik vind het zo ontzettend eng, ik ben bang voor de reactie die ze gaan hebben en ik schaam me ervoor. Ik weet dat het wel goed kan zijn om het te vertellen, maar ik ben te bang. Wat kan ik het beste doen?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Super goed dat je het al wil vertellen! Dat is al een hele stap :)

Het beste is gewoon eerlijk zijn en zeggen dat dit heel gevoelig ligt bij jou. Dus als hun misschien vragen gaan stellen dat je dan kunt zeggen ik ga daar geen antwoord op geven, als je bang bent voor hun reactie. Verder zou ik aangeven wat je wil bereiken met dit gesprek. Wil je het gewoon vertellen zodat hun het weten of wil je dat hun je gaan zoeken voor therapie? En als je wil dat dit niet mag worden doorverteld, dan zou ik dat ook nog benoemen. Zo kan er later geen ruzie of onduidelijk ontstaan omdat een van je ouders het heeft doorverteld aan iemand.

 

Succes kid je kunt dit!

Badge

Super bedankt voor je reactie! Ik ga denk ik van te voren opschrijven wat ik wel en niet wil vertellen! Ik ga het proberen te vertellen 

Reputatie 7
Badge +17

Goed dat je het gaat vertellen. Je bent niet verplicht vragen te beantwoorden als je dat niet wilt dus geef dat idd gewoon eerlijk aan. Je hoeft je ook echt nergens voor te schamen.

Heel veel succes!

 

Badge

Hey!

Heel erg knap dat je dit durft te doen! Als ik jou was, ga er op, het is het beste dat je het aan je ouders gaat vertellen. En als je niet weet hoe je het niet moet vertellen kan je het mischien vertellen wanneer jullie aan het eten zijn of in de woonkamer zitten, dan zeg je van "Mama" of "Papa, ik wil je iets vertellen" en dan begin je het rustig te vertellen. Maar echt heel knap dat je dit durft, ik ben trots op jou ! 

 

Badge

Dat zijn goeie tips dankje!

Reageer