Vraag

ouders vertellen over paniekaanvallen

  • 12 January 2022
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

Badge

Heyy, ik ben 14 (zondag 15) en ik heb al even last van paniekaanvallen. Dit begon op school bij gesprekken over lgbtq+, hiermee zat ik vorig jaar in de knoop. Bij deze gesprekken kwam alles van het afgelopen jaar terug en kreeg ik dus een paniekaanval. 

Ik heb hier op school al met een leerkracht over gepraat en het begon beter te gaan, maar een week voor de proefwerken begon ik er meer en meer te krijgen (2/3 per week) hierdoor konden leerkrachten er moeilijk naast kijken. Mijn klastitularis had mij geïnformeerd dat de meeste van mijn leerkrachten hier dus van op de hoogte waren.

Op dit punt wisten mijn ouders hier niet van, nu nog steeds niet. Ik heb het ze al een tijdje willen vertellen, maar ik weet gewoon niet hoe. Nu heeft mijn mama juist een mail gekregen van een leerkracht, waar ik geen les van heb, voor oudercontact. Mijn ouders hebben zich echter nooit ingeschreven voor oudercontact. Ik vermoed dus dat dit over mijn paniekaanvallen zou gaan. Graag zou ik dit dus voor het contact aan hen vertellen, alleen weet ik niet hoe. 

Heeft iemand een idee of tips hoe ik hen dit kan vertellen?
Groetjes


1 reactie

Reputatie 6
Badge +5

Hoi!

Wat goed dat je hulp hebt gezocht op school! Ik ben hoe dan ook al trots op je. Ten eerste ben je niet verplicht om het van te voren te vertellen, aangezien de docenten het sowieso ook al gaan vertellen.

Ik snap wel heel goed dat je dit toch van te voren wil zeggen. Ik zou als ik jou was vooral zorgen dat je het vertelt op een rustig moment. Als je ouders even geen andere stress hebben. Je vertelt dan gewoon wat er gaande is. Ze gaan niet boos op je worden, want als het goed is, houden ze van je! Als je het te eng vindt om het aan allebei je ouders te vertellen kan je het ook eerst aan een van je ouders vertellen. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Succes en sterkte <3

Reageer