Vraag

Ouders vertellen over depressie

  • 2 April 2022
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Badge

Ik wil mijn ouders vertellen dat ik al voor ongeveer een jaar depressie heb en misschien professionele hulp wil alleen weet ik niet hoe ik dit goed kan zeggen.

Ik heb niet een super goede band met mijn ouders dus dat maakt het ook veel moeilijker.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi misschien kun je eerst voor jezelf opschrijven hoe je het zou willen vertellen ? En dat dan laten lezen? En je kunt ook bellen met de kindertelefoon voor advies. Bovenaan deze pagina zie je hoe dat kan 🙂 chatten kan ook.

Ik vind het trouwens goed dat je het wilt vertellen en er wat aan wil doen. Ik ken het gevoel en het kan je echt helpen ! Veel sterkte ermee hoor !

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 4
Badge +1

Hey @Bruintje70 

Ik ben ook door hetzelfde heengegaan waar je nu doorheen gaat, Ik wilde namelijk ook me ouders vertellen dat ik hulp wil..

Ik heb uiteindelijk op een papiertje alles op een rijtje gezet, en dat toen voorgelezen aan 1 van men ouders. Dat ging goed, en toen heeft ze een afspraak gemaakt bij de huisarts.

Ik was ook heel bang voor hun reactie, maar als je het niet probeert, weet je ook hun reactie niet.

Ik heb ook van te voren even met de kindertelefoon gechat, dit zal ik aan je aanraden! <3

Hopelijk heb ik je met mijn verhaal je een beetje kunnen helpen <3

Nog veel succes! je kan dit <3

veel liefs

Mijnproblemen

 

Reageer