Vraag

ouders overhalen voor neuscorrectie.

  • 2 November 2022
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Badge

Ik heb een erg grote neus, ik word er mee gepest. Ik heb al een paar keer met mijn ouders een gesprek gehad over een neuscorrectie. Het mag niet van hun. Hebben jullie. Tips om ze over te halen


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Nee, ik heb geen tips om ze over te halen, want een neuscorrectie is helemaal niet nodig!! Als anderen iets negatiefs over jou uiterlijk of lichaam zeggen zegt dat wat over hun onzekerheden en hun angsten niet over jou!! Je hoeft echt geen neuscorrectie te laten doen!!

We leven helaas in een samenleving waar uiterlijk heel erg belangrijk is en innerlijk bijna niet meer telt.

Dit klinkt misschien heel erg raar, maar je uiterlijk is het meest oninteressantste aan jou!! Je karakter en je ziel is het mooiste aan jou en is hetgene dat je aantrekkelijk maakt.

Je moet het zo zien: je hebt bijvoorbeeld iemand die er "perfect" uitziet, maar vanbinnen helemaal verrot is. Je ziet het al aankomen: niemand wil met diegene omgaan en hij/zij blijft voor altijd eenzaam en alleen, dan heeft diegene zeg maar "niks" aan dat "perfecte" lichaam of dat "perfecte" gezicht. Iemand die heel erg aardig, vriendelijk en lief is, zou zeker vrienden krijgen. Je trekt dus mensen aan door je gedrag en karakter. Het maakt dus helemaal niks uit hoe je eruit ziet, je uiterlijk zegt niets over je!!  Iedereen heeft een andere smaak en iedereen is mooi op zijn manier, alleen als je vanbinnen rot bent, ben je lelijk. Die mensen die jou pesten zijn gewoon heel erg onzeker over hun eigen uiterlijk en proberen hun zelfvertrouwen omhoog te krijgen door jou te pesten, dat zij jou pesten ligt dus helemaal niet aan jou of jouw neus, het zegt wat over hun onzekerheden en angsten!!!!

Het betekent niet dat je minder leuk, lief, grappig en knap bent, als je een grote neus hebt. 

Mensen gaan tegenwoordig nog alleen maar op uiterlijk en hun eerste indruk af en dat is heel erg jammer!!! Het betekent niet dat als iemand er anders uit ziet of dat als iemand een grote neus heeft, geen goede vriend(in) kan zijn.

Ze hebben echt geen idee hoe leuk, lief, slim en grappig jij bent!! Als ze alleen op je uiterlijk af gaan (in dit geval op je neus) zijn ze jouw niet waard!! Wat maakt het nou uit dat je een grote neus hebt!!! Het maakt je echt niet minder leuk, lief, slim en grappig!!

Jij bent gewoon kapot knap en leuk!! Met of zonder grote neus!! Leer om jezelf te accepteren, schrijf elke dag eens een paar dingen op waar je goed in bent, je goede eigenschappen en wat je mooi vind aan je zelf!! En als je voor de spiegel staat zeg dan: ik hou van jou, ik accepteer je hoe je bent. 

In het begin is het best wel raar en kan het misschien zelfs wel ongemakkelijk zijn, maar na een tijdje is dat niet meer zo en helpt het je echt!! Niemand hoeft te weten dat je die oefening doet, als je gewoon zorgt dat je dan op dat moment alleen bent, komt het goed en voelt het op een gegeven moment niet meer raar en ga je het ook geloven!! Want je verdient het om te weten hoe knap, leuk, slim, lief en grappig je bent!!

Zeg tegen school dat je gepest word, misschien kunnen zij er iets aan doen en zo niet, ga dan echt naar een andere school!! Je verdient mensen die om je geven en die zien hoe leuk je bent!! De pesters zijn jouw dan helemaal niet waard!!!

Badge

Heyy,

Als eerste, echt supernaar dat die pestkoppen dat zeggen over jou. Dat is echt heel gemeen en helemaal nergens voor nodig.

Ten tweede, ik snap heel goed dat je een neuscorrectie wilt. Als je gepest wordt, dan ga je het soms ook geloven, zoals jij nu denkt dat je neus echt lelijk is, wat helemaal niet zo is.

Het is echt een naar gevoel om onzeker te zijn over iets, en ik snap ook goed dat je dus wilt dat je neus anders was. Maar toch, geloof me, is het echt NIET waar wat die pestkoppen zeggen! Je neus is perfect zoals hij is, en je hoeft er echt niks aan te veranderen. Alle neuzen zijn mooi, ik zweer het! Het is nu misschien moeilijk voor jou om het te geloven, maar je hoeft echt niks te veranderen aan je neus om er niet meer onzeker over te zijn. 

Dat komt echt goed, oke? Je neus is perfect zoals ie is <33

Reageer