Vraag

ouders op reis

  • 27 November 2022
  • 1 reactie
  • 54 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hey iedereen, mijn ouders gaan morgen op reis voor 2 weken en ik ben bang dat hun wat overkomt en ik durf het niet te zeggen tegen ze. Ze gaan bijna elk jaar wel en dan probeer ik niet te huilen. Maar mijn pa zet dan als hun weggaan zo'n stem op alsof er iets gaat gebeuren. En dat vind ik heel moeilijk. Als ik over zulke dingen praat met mijn ouders, zulke "zoetsappige" dingen dat ik iets moeilijk vind. Weten zij ook niet wat ze moeten zeggen, want hun zijn heel nuchter in denken en praten. Ik kan het niet beter omschrijven als: het leven is zoals het is.. je doet het er maar mee. Maar ik ben bijna 14 en als ik ga huilen omdat mijn ouders ff weggaan wordt ik pontificaal uitgelachen, denk ik. Ik heb voor de rest niemand om mee te praten. Nouja mijn oma, maar die zegt dat allemaal weer tegen iedereen. Want ze is een enorme kletskous. En mijn beste vriendin heeft me verlaten voor andere meiden. En de rest van mijn vriendinnen zijn niet echt vriendinnen. Ik heb het gevoel alsof zij altijd over mij aan het praten zijn. Sow dit verhaal is helemaal omgeslagen hahaha 

Maar weet iemand hoe ik hier mee moet omgaan? Dit voelde al als een last van mijn schouders, maar ik wil me ook gehoord voelen. 

X


1 reactie

Hoi!

 

Toen ik 14 was vond ik dat ook heel erg moeilijk! Want ja je ouders zijn zonder jou weg en je weet niet wat er kan gebeuren. Maar maak je geen zorgen er gaat helemaal niks gebeuren. Misschien kan je een briefje schrijven aan je moeder waarop je vertelt dat je hen gaat missen en dat je bang bent dat er iets gebeurd. Dat het helpt als ze je af en toe bellen of een foto sturen als ze op vakantie zijn. Ik snap ook dat je je gehoord wilt voelen je kan altijd even een berichtje achterlaten als je het fijn vindt. 
 

succes!

Reageer