Skip to main content
Vraag

ouders luisteren niet, wat moet ik doen

• May 19, 2025
  • 5 reacties
  • 44 Bekeken

Forum|alt.badge.img

ik heb de laatste tijd erge woedeaanvallen, waarbij ik niet goed kan denken meestal omdat een ding me dwarszit. bijvoorbeeld dat een kledingstuk jeukt of dat iets me niet lukt. ik sla mezelf dan op het hoofd en heb al meerdere keren oprecht pijn gehad ervan. of ik bijt mezelf, ik kan er niks aan doen, die woede moet er gewoon uit. ik heb mijn ouders al eens verteld dat ik vaker woede problemen heb de laatste tijd, onder andere door ze een onderbroek die ik per ongeluk kapot gemaakt had te laten zien en ik heb laatst mijn vader ook verteld dat ik mezelf sla. ze luisteren gewoon niet. hij stelde voor om een boksbal voor me te kopen, maar dat voelde meer als grap. heb inmiddels nog een hemdje verscheurd en twee diepe tandafdrukken op mijn lijf staan. ik weet niet meer wat ik moet doen. iemand ideeën?

5 reacties

• May 19, 2025

Hoi 

Klink mieschien heel kut, maar die boksbal ik niet zoon slecht idee. 

Zo kan jij je woede uiten op de boksbal en als jij dat dan fijn vind met zoon boksbal verminder mieschien ook jezelf pijn doen. 

En ja dat klinkt als een slechte grappen, maar het kan ook werken. 

En als die boksbal niet werkt moet je kijken hoe jij nog meer je woede kan africhten ZONDER JEZELF PIJN TE DOEN 😉

Groetjes badeend 

girlvan_
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 20, 2025

Hey, het klinkt echt zwaar wat je meemaakt en ik vind het knap dat je er zo eerlijk over bent. Het is belangrijk dat je niet alleen blijft met die woede, dus misschien kun je nog een keer met een vertrouwenspersoon praten, zoals een schoolpsycholoog of iemand bij de Kindertelefoon. Ook dingen zoals sporten, tekenen of schrijven kunnen helpen om die gevoelens op een andere manier kwijt te raken. Blijf vooral zoeken naar wat voor jou werkt en weet dat je er niet alleen voor staat. 💗

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 20, 2025

Ga erover praten met mensen die je vertrouwd!

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 21, 2025

MIjn tip is om een vechtsport te gaan doen, zo kun je al je woede uiten in bijv. boksen of judo

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 21, 2025

​@Badeend 

Soms zijn de slechtste grappen de beste ideeen