Vraag

Ouders hoe aanpakken?

  • 26 October 2023
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

Hoi, ik heb thuis een best lastige situatie. Mijn moeder is mega streng. Ik ben 15 en mag mijn telefoon niet naar boven nemen en er alleen op school op. Daarbij mag ik na 5 uur niet meer weg uit huis en ik mag niet logeren bij een vriendin. Ik voel me elke dag mega kut thuis, en de band met mijn moeder is ook niet goed. Ik word vaak uitgemaakt voor woorden die ik hier niet kan noemen (wat nu waarschijnlijk in je hoofd opkomt met de ziekte). Ik weet gewoon niet weer wat ik moet doen. Omdat het thuis zo vervelend is en ik ook amper een leven buiten thuis heb, heb ik soms gedachtes om een einde aan mijn leven te maken en heb er allemaal geen zin meer in. Hoe moet ik dit aanpakken


3 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @anoniemegurrrll ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit thuis. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Sterkte en groetjes,

Renske (De Kindertelefoon)

Reputatie 7
Badge +11

Hey @anoniemegurrrll,

Wat je moeder doet vind ik niet oké. Je uitschelden met k***** mag al helemaal niet. Ik zou het met een vertrouwenspersoon of je mentor over hebben,  misschien kunnen die helpen,  of anders kan je ook de kindertelefoon bellen/chatten. 

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 4
Badge +2

als ik iets stout deed kreeg ik altijd een pak slaag van mijn moeder. maar ik mocht altijd naar buiten en had alle vrijheid. maar ik moet goede persoon word. Vroeger deed ik heel veel stoute dingen dus kreeg ik veel pak slaag voorbeeld ik heb de hele bloem kapot geknipt toen kreeg ik pak slaag. maar nu kan ze dat niet meer doen omdat ik groot ben en sterk. Ja ik wil liever pak slaag krijgen dan dat wat jij hebt dus veel sterkte en niet denken aan een einde te maken aan je leven, want je heb nog lang te beleven. in je leven zitten nooit altijd alleen maar positieve dingen, het kan ook negatief zijn. Ik hoop  dat je dat aan kunt. Onthoud dit ;na het regen komt altijd de zon. 

 

-tekst aangepast door de KT ivm leesbaarheid

Reageer