Vraag

Ouders helpen niet

  • 13 March 2019
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi
vandaag is mijn fiets gestolen en mijn ouders willen geen nieuwe fiets kopen en ook geen geld naar mij overmaken dus kan ik morgen niet naar school want het is 3 uur lopen nu willen mijn ouders ook niet meer met mij praten en ben ik ten einde raad wat kan ik doen?

2 reacties

Hey,

Je kunt een aantal dingen doen:

Naar school lopen;
Niet naar school gaan;
Je school bellen en informeren;
De kindertelefoon bellen/chatten;
Met de bus gaan;
Fiets van iemand anders lenen;

Verder vind ik het erg lastig, want je ouders moeten ervoor zorgen dat jij gewoon naar school kunt gaan! Als ze het niet kunnen betalen, zal ik vragen of je een tweedehandsfiets mag krijgen. Anders kun je ook nog misschien een bijbaantje regelen om een nieuwe fiets te kopen?

Je ouders mogen je natuurlijk niet drie uur naar school laten lopen. Dat is kindermishandeling. Ook mogen ze je ook niet thuis laten, want je hebt leerplicht. Je ouders zijn dus illegaal bezig!

Doei!
Geen_Naam
hay,

Het is naar dat je geen fiets heb om naar school te gaan, maar niet naar school gaan is echter geen oplossing. Er zijn een paar mogelijke oplossingen die je kan doen:

  1. Het je ouders nog eens vragen of je een fiets mag voor school.
  2. Op marktplaats kijken voor een gratis fiets.
  3. Als je een bepaalde aantal kilometer van de desbetreffende school af woont kan je een compleet gratis OV-pas voor studenten aanschaffen. (weet niet zeker of deze toepassing in jouw positie mogelijk is)
  4. Je kan tijdelijk vragen of je bij een klasgenoot achterop de fiets kan tot je een oplossing heb gevonden.
Ik hoop dat deze reactie je hebt geholpen. Ik wens dat er snel een oplossing komt.



gr,
Olifant 8.0

Reageer