Vraag

Ouders geloven mijn diagnose niet

  • 23 June 2023
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik ben een week geleden gediagnosticeerd met een soort vorm van schizofrenie genaamd een schizoaffectieve stoornis. Ze denken dat ik dit al had ontwikkeld rond mijn tiende sinds mijn symptomen toen begonnen. Ik krijg nu therapie en medicatie en dat is heel fijn allemaal maar ik heb 1 probleem. Mijn ouder geloven het niet. Ze denken dat ik dit verzin zodat ik aandacht krijg. Ze willen niets weten over mijn diagnose en mij al helemaal niet helpen en dat is bij schizofrenie heel gevaarlijk. Tijdens een aanval heb ik support en geruststelling nodig, ik heb geen vrienden of mensen die ik vertrouw, alleen mijn ouders en mijn kleine broertje. Mijn broertje is pas 12, dus dat is geen optie. Hoe kan ik mijn ouders bewust maken over mijn stoornis? 


3 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Lastig, misschien moet je dit verhaal aan je therapeut vertellen. Die kan met je ouders praten. Verder weet ik ook geen oplossing. Sterkte nog he!

xxxLittleMe

Het lijkt mij dat je ouders via de gene door wie de diagnose is gesteld ook op de hoogte zijn gehouden, want je bent minderjarig en dan worden je ouders altijd betrokken bij dit soort dingen. Jouw therapeut zal toch vast ook met je ouders overlegd hebben over hoe ze jou het beste kunnen helpen? En wat heb je tijdens een aanval?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Yahoojamie ,

Wat lastig voor je dat je hierover niet goed kunt praten met jouw ouders. Goed dat je tips en steun zoekt op ons forum. 

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.
 

Groetjes, Mariska 

Reageer