Vraag

ouders gaan scheiden

  • 19 May 2021
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hallo ik ben een meisje van 14 jaar 

nou mijn ouders schreeuwen echt heel vaak tegen elkaar al jaren almaar vandaag was het helemaal erg mijn ouders waren heellll hard aan het schreeuwen en bijna aan het vechten ofzo maar ja me moeder zei zo van ja ik ga scheiden enzo en ik toen ging ze ff naar buiten mijn vader kwam net naar me toe en zei je moeder en ik gaan scheiden en ik wil dat je gaat beslissen op je bij mij gaat wonen of bij je moeder want namelijk we wouden al heel lang verhuizen want we wonen nu in een flat ik me moeder me vader en broer van 16 en er is een huis gevonden en mijn vader wilt daar wonen dus hij zei bij wie wil je wonen ik zei ik weet niet en ik zei zo van waarom niet bij allebei enzo en me vader zei nee of mij of je moeder maar dat is gewoon moeilijk om te beslissen en mijn vader werkt alleen dus hij kan wel een huis enzo beteken maar mijn moeder niet dus als ze gaan scheiden blijft me moeder denk ik gwn in dit flatje alleen me moeder werkt alleen ze verdient maar €500 per maand en dat kan je niet eens de huur betalen dus als ze gaan scheiden komen we in hele erge geld problemen

Ik weet niet wat ik moet doen ik ga helemaal kapot van binnen

ik heb helemaal niemand anders om mee te praten ik heb geen vrienden ofzo en op school vertrouw ik niet iemadn dus ik doe wel gewoon anoniem kindertelefoon


1 reactie

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Meisje,

Heel veel sterkte!

Er komt van alles op je af en over jou heen.  Het is in elk geval niet jouw schuld en je doet ook niks fout.

Wat je vader zegt, klopt nog helemaal niet!  Als ze vandaag hebben bedacht dat ze gaan scheiden moeten ze echt nog wel wat regelen.
Het kan heel goed zijn dat hij alimentatie moet betalen en dat je moeder daarmee wél de huur kan betalen. 
Zeker als een of twee kinderen bij haar komen wonen; er is namelijk partner-alimentatie (voor haar) en kinder-alimentatie (voor elk kind). Bij elkaar geteld zou ze zomaar eens in het flatje kunnen blijven wonen - dat weet je gewoon niet.

Ook kan het zijn dat hij haar wil helpen om in de flat te blijven - bij sommige mensen werkt dat zo, ook als ze ruzie hebben.

Je vader denkt misschien dat hij niks gaat betalen, maar daar gaat hij niet over. En hij kan wel vragen of je bij hem wilt wonen, maar hij heeft nog niet eens een huis.

Dus laat ze eerst maar eens dit soort dingen gaan regelen. Voorlopig moet jij even uithuilen bij vriendinnen en afwachten tot ze échte plannen hebben.  
(het is wel goed om te onthouden dat het voor je ouders uitmaakt bij wie je gaat wonen - niet alleen wat betreft een kamer, maar ook qua geld).

Reageer