Skip to main content

Hoii allemaal,ik ben al een lange tijd mentaal onwel. Namelijk ik heb een sociale angststoornis en depressie. Ik doe soms ook aan sh alleen het is niet zo erg,maar ik denk er soms wel aan om dood te gaan. 

Op school gaat het echt slecht,namelijk ik ben al een paar weken niet naar school gegaan sinds ik  echt niet naar school kan. Ik voel me altijd zo mentaal uitgeput als ik op school ben en zelfs als ik buiten ben. Ik heb het al tegen mijn ouders gezegd dat ik een sociale angststoornis hen en eenbdepressie. Maar het lijkt wel of ze me niet begrijpen en zeggen dat ik gewoon naar school moet.Maar het lukt mij gewoon niet,elke ochtend heb ik ook moeite om uit bed te komen en kom ik altijd te laat. Maar meestal spijbel ik altijd sinds ik me dan mag ziek melden,alleen mijn ouders worden dan wel boos dus dan voel ik me weer schuldig.

Ik ga wel een tijdje naar een psycholoog,alleen ik heb het gevoel dat ze me niet kunnen helpen. Zelfs mijn mentor kan me niet helpen want hun zeggen dat ik gewoon naar school moet.

Weet iemand hoe ik mijn ouders kan laten begrijpen dat ik me echt niet lekker voel om naar school te gaan?

Groetjesss Anoniem100 

Hoi @Anoniem100 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anne (De Kindertelefoon) 

Reageer